Έκρηξη οργής στις Βρυξέλλες – Χιλιάδες διαδηλωτές στους δρόμους για το «λουκέτο» της Audi – Έγκλημα και Τιμωρία από Ρωσία
Οι τριγμοί στην ευρωπαϊκή οικονομία είναι πλέον εκκωφαντικοί για περαιτέρω αποβιομηχάνιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι διαδηλωτές πραγματοποίησαν πορεία από το Gare du Nord της βελγικής πρωτεύουσας μέχρι την πλατεία του Λουξεμβούργου , όπου βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στη διαμαρτυρία, στο πλαίσιο της ενεργειακής κρίσης, οι εταιρείες αποσύρουν την παραγωγή από την ΕΕ με τη συνεννόηση των αρχών, αν και για πολλά χρόνια τα εργοστάσια αποφέρουν σημαντικά κέρδη στους ιδιοκτήτες.
«Παρά τα υπερβολικά κέρδη που έχουμε λάβει εδώ και αρκετά χρόνια, τώρα πρέπει να πληρώσουμε για την κρίση, δεν το δεχόμαστε», είπε ο εκπρόσωπος της Βελγικής Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή η συμπεριφορά των ιδιοκτητών συνοδεύεται από τη σιωπή των πολιτικών τόσο στο Βέλγιο όσο και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Ο κύριος λόγος για το κλείσιμο και τη μετεγκατάσταση της παραγωγής θεωρείται ότι είναι η μείωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων λόγω της ενεργειακής κρίσης, η οποία ακολούθησε απότομη μείωση των αγορών ενέργειας στη Ρωσία.
Εν τω μεταξύ, δεκαδες εργαζόμενοι έχουν στήσει σκηνές έξω από τους χώρους του εργοστασίου για να διαμαρτυρηθούν, ενώ όπως τονίζουν εκείνοι έγιναν τα εξιλαστήρια θύματα που θα πληρώσουν τα σπασμένα.
Η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Usrula con den Leyen υποσχέθηκε μια νέα «Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία» για τη διοχέτευση επενδύσεων προς τις υποδομές και τη βιομηχανία τις πρώτες 100 ημέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας της ομάδας αργότερα φέτος.
Αλλά αυτό μπορεί να έρθει πολύ αργά για τους εργαζόμενους της Audi των Βρυξελλών που βρίσκονται αντιμέτωποι με το σενάριο της ανεργίας.
Χιλιάδες περικοπές – Σταματούν παραγωγή γνωστών μοντέλων
Νωρίτερα αναφέρθηκε ότι το εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας της Audi στις Βρυξέλλες σχεδιάζει να μειώσει σημαντικά το προσωπικό της…
Πρόκειται για σχεδόν πλήρη διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου, όπου εργάζονται πάνω από τρεις χιλιάδες άτομα.
Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει να σταματήσει να παράγει το ακριβό μοντέλο Q8, το οποίο παρήχθη σε αυτό το εργοστάσιο στη βελγική πρωτεύουσα.
Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας αποδίδουν την απόφασή τους με την έλλειψη ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα υψηλής ποιότητας στην Ευρώπη και τον κόσμο.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα βελγικών μέσων ενημέρωσης, νέες εκδόσεις αυτού του αυτοκινήτου σχεδιάζονται να παράγονται στο Μεξικό και την Κίνα.
Την ίδια στιγμή, η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η οποία κατέχει τη μάρκα Audi , δήλωσε ότι δεν σκοπεύει να οργανώσει την παραγωγή άλλων μοντέλων αυτοκινήτων στο βελγικό εργοτάξιο.
Η αυτοκινητοβιομηχανία στο Βέλγιο, όπως και σε άλλες χώρες της ΕΕ, περνάει δύσκολες στιγμές.
Επί του παρόντος, η χώρα παράγει περίπου τριακόσιες χιλιάδες αυτοκίνητα ετησίως, συμπεριλαμβανομένων 57 χιλιάδων στο εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες.
Επιπλέον, το 2000, η χώρα παρήγαγε περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως.
Εργοστάσια σε διάφορες χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, απειλούνταν με λουκέτο και απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας .
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται το Bloomberg, οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Merced es-Benz, Renault και Volkswagen, χρησιμοποιούν μόνο το ήμισυ της χωρητικότητάς τους και δεν έχουν ανακάμψει από την κρίση.
Οργή και στη Γερμανία – Άχρηστος ο Scholz, καταρρέει
Εν τω μεταξύ, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι στη Γερμανία έχουν ξεσηκωθεί ενάντια στην κυβέρνηση συνεργασίας υπό τον επικεφαλής του SPD Olaf Scholz καθώς η πολιτική υποταγή του στην αντι-ρωσική πολιτική των ΗΠΑ έχει καταστρέψει το γερμανικό οικονομικό μοντέλο που κατέστησε τη χώρα «ατμομηχανή» της Ευρωζώνης.
Η παραγωγική βάση της χώρας στηριζόταν στα φθηνά ενεργειακά προϊόντα που επέτρεπαν, από την μια πλευρά, να μην μεταναστεύσουν οι γερμανικές εταιρείες σε χώρες χαμηλού εργασιακού κόστους αλλά και να διατηρηθεί το περίφημο κοινωνικό κράτος που εξασφάλιζε τη συλλογική ευημερία.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει ορισμένα εργοστάσια της για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, λέγοντας ότι διαφορετικά δεν θα εκπληρώσει τους στόχους μείωσης κόστους που είναι απαραίτητοι προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Oliver Blume δήλωσε, επίσης, στους εργαζομένους την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2024 ότι η εταιρεία πρέπει να τερματίσει τη δέσμευση προστασίας των θέσεων εργασίας για 3 δεκαετίες που θα απαγόρευε τις απολύσεις μέχρι το 2029.
Οι δηλώσεις έχουν προκαλέσει οργή στους εκπροσώπους των εργαζομένων και ανησυχία μεταξύ των Γερμανών πολιτικών ενώ ο επιχειρηματικός κόσμος κοιτάζει με αγωνία τις εξελίξεις.
Σύμβολο της γερμανικής ευημερίας
Η Volkswagen έχει 10 εργοστάσια συναρμολόγησης και ανταλλακτικών στη Γερμανία, όπου απασχολούν 120.000 από τους 684.000 εργαζομένους της παγκοσμίως.
Ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η εταιρεία αποτελεί σύμβολο της ευημερίας των καταναλωτών και της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Δεν έχει κλείσει ποτέ ξανά γερμανικό εργοστάσιο.
Η VW έκλεισε τελευταία φορά ένα το 1988 στο Westmoreland, στην Pennsylvania των ΗΠΑ.
Η ένταση του ανταγωνισμού από την Κίνα
Η διοίκηση επισημαίνει ότι πρέπει να επιτύχει εξοικονόμηση κόστους 10 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2026.
Πρόσφατα έγινε σαφές ότι το τμήμα επιβατικών αυτοκινήτων της Volkswagen δεν θα ήταν δυνατό να επιτύχει το στόχο, αφού μέσα από τη συνταξιοδότηση του προσωπικού και εθελούσια έξοδο πέτυχε μείωση του εργατικού δυναμικού στη Γερμανία.
Με την αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης μικρότερη από ό,τι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, η Volkswagen υπογραμμίζει ότι έχει τώρα περισσότερο παραγωγικό δυναμικό από ό,τι χρειάζεται — και η μεταφορά υποχρησιμοποιούμενων γραμμών συναρμολόγησης είναι δαπανηρή διαδικασία.
Ο Chief Financial Officer Arno Antlitz το εξήγησε σε 25.000 εργαζομένους που συγκεντρώθηκαν στην έδρα της εταιρείας στο Wolfsburg: Οι Ευρωπαίοι αγοράζουν περίπου 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως λιγότερα από ό,τι πριν από την πανδημία το 2019, όταν οι πωλήσεις έφτασαν τα 15,7 εκατομμύρια.
Δεδομένου ότι η Volkswagen καταλαμβάνει περίπου το ένα τέταρτο της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτό σημαίνει ότι «μας περισστεύουν 500.000 αυτοκίνητα, που ισοδυναμεί με περίπου με την παραγωγή από δύο εργοστάσια», είπε ο Antlitz στους εργαζόμενους.
«Και αυτό δεν έχει να κάνει με τα προϊόντα μας ή την κακή απόδοση πωλήσεων.
Η αγορά απλά δεν έχει βρεθεί ποτέ σε παρόμοια κατάσταση», είπε.
Ο Όμιλος Volkswagen, του οποίου οι 10 brands περιλαμβάνουν SEAT, Skoda, CUPRA και επαγγελματικά οχήματα, είχε λειτουργικά κέρδη 10,1 δισεκατομμυρίων ευρώ (11,2 δισεκατομμύρια δολάρια) το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, μειωμένα κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο.
Το υψηλότερο κόστος αντιστάθμισε μια μέτρια αύξηση 1,6% στις πωλήσεις, οι οποίες έφτασαν τα 158,8 δισ. ευρώ, αλλά συγκρατήθηκαν από την υποτονική ζήτηση.
Ο Blume το χαρακτήρισε τις επιδόσεις «σταθερή απόδοση» σε ένα «απαιτητικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον».
Tα brands πολυτελείας της Volkswagen, που περιλαμβάνουν τις Porsche, Audi και Lamborghini, πωλούν περισσότερα αυτοκίνητα από τα μοντέλα της VW.