Μια νέα τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε καταστήματα στην Ταϊλάνδη και σε άλλες χώρες για την επιβολή των μέτρων κατά του κορονοϊού πραγματοποιεί σάρωση προσώπου για να ελέγξει εάν ο πελάτης φοράει μάσκα και αρνείται την είσοδο εάν δεν φορά.
«Τα κοντινά μου καταστήματα στην Ταϊλάνδη. Σε 2 δευτερόλεπτα μετράει τη θερμοκρασία μου και καταλαβαίνει αν φοράω μάσκα. Οι πόρτες δεν ανοίγουν αν δεν φορώ. Τρία κρούσματα σε πάνω από 100 ημέρες εδώ. Επίσης το προσωπικό δεν έρχεται σε διένεξεις με τους πελάτες για τη μάσκα », έγραψε ο Niall Harbison.
Το σύστημα μοιάζει με κάτι που θα μπορούσατε να δείτε στον έλεγχο ασφάλειας ενός αεροδρομίου. Ο πελάτης συναντά μια οθόνη που γράφει τις λέξεις « Εντοπισμός Προσώπου-Face Detector». Το σύστημα στη συνέχεια σαρώνει για να ελέγξει αν ο πελάτης φοράει μάσκα πριν του επιτρέψει την είσοδο.
Πολλοί χρήστες του Twitter υποστήριξαν την ιδέα, αλλά άλλοι προειδοποίησαν ότι αυτό είναι ένα άλλο παράδειγμα για το πώς οι άνθρωποι αναγκάζονται να αποδεχτούν τη «νέα κανονικότητα».
«Μακάρι οι άνθρωποι να σταματούσαν να υποστηρίζουν και να μετατρέπουν σε φυσιολογικές αυτές τις ανοησίες», σχολίασε ένας χρήστης.
«Δεν θα επιστρέψουμε ποτέ στην κανονικότητα του 2019 αν συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο. Μια παγκόσμια υπερβολική αντίδραση επικών αναλογιών – οι Κινέζοι μας δούλεψαν εντελώς σε αυτό το θέμα. Σίγουρα δεν μπορούν να το πιστέψουν ούτε καν οι ίδιοι. »
Ένας άλλος χρήστης επεσήμανε ότι ένα παρόμοιο σύστημα χρησιμοποιείται επίσης σε κάποια σχολεία στη Σκωτία.
Θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για την επιβολή μυριάδων άλλων περιορισμών, όπως ο εξαναγκασμός των ατόμων να σκανάρουν το πρόσωπο τους προτού συνδεθούν στο διαδίκτυο (ήδη γίνεται στην Κίνα) και την άρνηση πρόσβασης εάν έχει μειωθεί το σκορ κοινωνικής βαθμολογίας τους.
Η Κίνα έχει ήδη συγχωνεύσει το σύστημα εντοπισμού και παρακολούθησης του COVID-19 με το σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης.
Τον Αύγουστο του 2019, το Κομμουνιστικό κράτος καυχήθηκε για το ότι εμπόδισε 2,5 εκατομμύρια «αναξιόπιστες οντότητες» να αγοράσουν αεροπορικά εισιτήρια και 90.000 να αγοράσουν σιδηροδρομικά εισιτήρια, και αυτά τα στοιχεία αφορούσαν μόνο τον Ιούλιο.