Yugo - Επιστροφή με στόχο το πιο φθηνό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο

Yugo – Επιστροφή με στόχο το πιο φθηνό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο

Yugo – Επιστροφή με στόχο το πιο φθηνό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο

Yugo - Επιστροφή με στόχο το πιο φθηνό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο

Το νέο Yugo ετοιμάζεται για παραγωγή μέχρι το 2027, με αρχικό στόχο την ευρωπαϊκή αγορά και βασική τιμή που θα ξεκινά κάτω από τις 13.000 ευρώ.
Το Yugo επιστρέφει, αυτή τη φορά με σύγχρονες βάσεις και συγκεκριμένο πλάνο παραγωγής μέχρι το 2027. Μετά την παρουσίαση της μικρογραφίας του μοντέλου στο Car Design Event 2025, νέες πληροφορίες επιβεβαιώνουν πως η εξέλιξη βασίζεται σε ευρωπαϊκή πλατφόρμα, με υποστήριξη από ακαδημαϊκά ιδρύματα στη Σερβία και τη Γερμανία, και με στόχο να προσφερθεί στην αγορά σε τιμή κάτω από τις 13.000 ευρώ.
Το νέο Yugo θα είναι δίθυρο, με καθαρές, απλές γραμμές και σαφή στόχο την προσιτή αγορά. Η σχεδίαση φέρει την υπογραφή του Darko Marčeta, ενώ το project διευθύνεται από τον Prof. Dr. Aleksandar Bjelić, ο οποίος έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα χρήσης του ιστορικού ονόματος. Η φιλοσοφία πίσω από τη σχεδίαση δεν είναι απλώς αισθητική – αφορά την απλότητα κατασκευής και την επίτευξη χαμηλού κόστους.

Μέχρι στιγμής, έχει επιβεβαιωθεί πως το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει αρχικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τόσο ατμοσφαιρικούς όσο και υπερτροφοδοτούμενους, ενώ θα διατίθεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο. Εξετάζεται η πιθανότητα εξηλεκτρισμένης έκδοσης, χωρίς να θεωρείται δεδομένη. Παράλληλα, σχεδιάζεται και μια πιο σπορ παραλλαγή του μοντέλου, για την οποία αναμένονται περισσότερα το φθινόπωρο του 2025.

Η εμπορική διάθεση του νέου Yugo θα ξεκινήσει από τις βαλκανικές χώρες και την Κεντρική Ευρώπη – μεταξύ αυτών η Σερβία, η Κροατία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία και αργότερα η Γερμανία και πιθανώς η Ιταλία. Προς το παρόν, δεν προβλέπεται ευρεία διάθεση σε όλη την Ε.Ε., κάτι που ενδεχομένως αλλάξει αν υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον και εξασφαλιστούν οι απαραίτητες πιστοποιήσεις.

Το νέο μοντέλο βασίζεται σε ένα όνομα που κουβαλά βαρύ ιστορικό φορτίο. Το αρχικό Yugo ήταν δημιούργημα της Zastava, της αυτοκινητοβιομηχανίας της πρώην Γιουγκοσλαβίας. Ξεκίνησε την παραγωγή της δεκαετία του 1980 και βασίστηκε κυρίως σε μηχανικά μέρη της Fiat, ιδιαίτερα των Fiat 127 και 128.

Αν και το αυτοκίνητο έγινε γνωστό παγκοσμίως, κυρίως χάρη στις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ, απέκτησε κακή φήμη για την ποιότητα κατασκευής, την οδική του συμπεριφορά και την αξιοπιστία του. Παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να πουλήσει πάνω από 700.000 μονάδες, και για πολλούς αποτέλεσε το πρώτο τους αυτοκίνητο.

Μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και την παύση λειτουργίας της Zastava, το όνομα Yugo παρέμεινε ανενεργό για σχεδόν δύο δεκαετίες. Η σημερινή προσπάθεια αναβίωσης δεν επιχειρεί να αντιγράψει το παρελθόν, αλλά να αξιοποιήσει την αναγνωρισιμότητα του ονόματος και να προσφέρει κάτι σύγχρονο σε μια αγορά που έχει χάσει πολλές φθηνές επιλογές.
Αν το νέο Yugo καταφέρει να τηρήσει τις υποσχέσεις για τιμή κάτω από τις 13.000 ευρώ, ευρωπαϊκή τεχνολογία και παραγωγή εντός της περιοχής, τότε ίσως αποδειχθεί κάτι περισσότερο από ένα σχέδιο με νοσταλγική βάση.
www.caroto .gr

Contents