Ισραηλινοί αρχαιολόγοι παρουσίασαν σήμερα μια πολυτελή υπόγεια αίθουσα που ανάγεται στην περίοδο του δεύτερου Ναού, στην Παλιά Πόλη της Ιερουσαλήμ, την οποία χρησιμοποιούσε πριν από πάνω από 2.000 χρόνια η ελίτ της εποχής.
Η αίθουσα, τμήματα της οποίας είχαν ήδη παρουσιαστεί από την Ισραηλινή Υπηρεσία Αρχαιοτήτων (ΑΙΑ), περιλαμβάνει μια περίτεχνη κρήνη. Πιθανότατα την χρησιμοποιούσαν οι τοπικοί άρχοντες για συμπόσια και για άλλες συναθροίσεις, ή για την υποδοχή ξένων ηγετών.
«Είναι ένα πραγματικά μαγευτικό κτίσμα, ένα από τα εντυπωσιακότερα δημόσια κτίρια που χρονολογούνται από την περίοδο του δεύτερου Ναού», εξήγησε η αρχαιολόγος Σλόμιτ Βέξλερ-Μπντολάχ.
Ο δεύτερος Ναός των Εβραίων κατασκευάστηκε τον 6ο αιώνα π.Χ. και καταστράφηκε από τους Ρωμαίους το 70 μ.Χ. Το Τείχος των Δακρύων είναι ότι έχει απομείνει από έναν τοίχο υποστήριξης του κτιρίου. Από πάνω εκτείνεται το Όρος του Ναού, ο ιερότερος χώρος για τους Εβραίους και τρίτος πιο ιερός για τους μουσουλμάνους, όπου βρίσκεται το τέμενος Αλ Άκσα. Η τοποθεσία αυτή βρίσκεται στην Ανατολική Ιερουσαλήμ, τον παλαιστινιακό τομέα της πόλης που έχει προσαρτήσει το Ισραήλ.
Με βάση τις ανασκαφές, ο χώρος δεν χρησιμοποιείτο πλέον κατά τον 7ο αιώνα, όταν ξεκίνησε η μουσουλμανική περίοδος της πόλης. Την εποχή εκείνη οι κάτοικοι της Ιερουσαλήμ ζούσαν ήδη στο επίπεδο του δρόμου, λίγα μέτρα πάνω από την υπόγεια αίθουσα.
Η αίθουσα αποτελεί τμήμα των υπόγειων στοών που εκτείνονται δίπλα στο Τείχος των Δακρύων. Το 1996, όταν άνοιξαν για το κοινό αυτές οι στοές, σημειώθηκαν σοβαρές συγκρούσεις μεταξύ των ισραηλινών δυνάμεων ασφαλείας και Παλαιστίνιων, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους περισσότεροι από 80 άνθρωποι. Οι Παλαιστίνιοι φοβούνταν ότι οι στοές θα απειλούσαν τα θεμέλια του γειτονικού συγκροτήματος του τεμένους Αλ Άκσα.» ΤΙ ΣΗΜΕΙΩΝΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΡΙΝ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΩΣ ΣΗΜΕΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ;
» Ο Άγιος Παΐσιος όμως είχε μιλήσει πολλά χρόνια πριν για τα σχέδια των Σιωνιστών να γκρεμίσουν το τεμένος του Όμάρ στην Άγια Πόλη και στη θέση του να ανοικοδομήσουν τον Τρίτο Ναό του Σολομώντα όπου ο Αντίχριστος θα στεφθεί Βασιλιάς του κόσμου.
‘Ελεγε ο Άγιος Παΐσιος:
Τελικά οί Σιωνιστές θά εγκαταστήσουν τόν Αντίχριστο εκεί ως Μεσσία. Άκουσα ότι οί Εβραίοι ήδη ετοιμάζονται νά χτίσουν τόν Ναό τού Σολομώντος.
– Γέροντα, οί Εβραίοι, ενώ διαβάζουν τήν Παλαιά Διαθήκη, πώς δέν πιστεύουν στον Χριστό;
– Δεν πας να τό πής αυτό στους Εβραίους; Οι Εβραίοι είχαν ανέκαθεν φανατισμό. Καταλαβαίνουν, αλλά είναι ό εγωισμός πού τους τυφλώνει. Αν πρόσεχαν λίγο, δεν θα παρέμενε κανένας Εβραίος.
– Αυτά πού διάβαζαν, πώς τά ερμήνευαν;
– Πώς τά ερμήνευαν και πώς τά ερμηνεύουν! Τά πνευματικά νοήματα τά κάνουν υλικά. Αυτό λ.χ. πού λέει ό Προφήτης Ησαΐας, «έξανθήσει τά έρημα του Ιορδανού», νά δής πώς τό ερμήνευσαν. Γιά νά δείξουν οτι άνθησε ή έρημος, γύρισαν κάποιον ποταμό, έκαναν πεζούλια, κήπους, φύτεψαν μπανανιές, λεμονιές, πορτοκαλλιές, έφτιαξαν όλο περιβόλια, οπότε λένε «άνθησε ή έρημος»! Όλα έτσι τά ερμηνεύουν. Ένώ οι λόγοι αυτοί του Προφήτου αναφέρονται στην αναγέννηση του κόσμου μέ τό Άγιο Βάπτισμα, μέ τό λουτρό της παλιγγενεσίας.
– Τώρα περιμένουν τον επίγειο βασιλιά;
– Ναί, τόν Αντίχριστο. Οι Ραββίνοι ξέρουν οτι ήρθε ό Μεσσίας καί οτι Τόν σταύρωσαν. Άφου έχω μάθει άπό ένα πρόσωπο οτι, όταν ψυχορραγη ένας Εβραίος, πάει ό Ραββίνος καί του λέει στο αυτί: «Ό Μεσσίας ήρθε». Βλέπεις, τους πειράζει ή συνείδηση, γιατί αισθάνονται ένοχη, αλλά δέν ταπεινώνονται.
– Καί τί κερδίζουν πού τό λένε εκείνη τήν ώρα;
– Τίποτε· απλώς τό λένε, επειδή τους πειράζει ή συνείδηση, καί νομίζουν οτι, άφου τό είπαν, είναι εντάξει!…
– Καί οι άλλοι δέν ακούνε;
– Όχι, στο αυτί τό λένε. Καί τά Έβραιόπουλα έχουν επαναστατήσει εναντίον τών Ραββίνων. «Ό Μεσσίας, λένε, ήρθε· ποιόν Μεσσία περιμένετε;». Στην Αμερική μιά ομάδα νέων πού ασχολούνται ιστορικά μέ τήν Αγία Γραφή εκδίδουν ένα περιοδικό, στο όποιο γράφουν: «Ό Μεσσίας ήρθε. Σέ όποιον δέν πιστεύει οτι ήρθε ό Μεσσίας θα στέλνουμε δωρεάν το περιοδικό, ώσπου να πιστέψη. Όποιος πιστεύει να στέλνη συνδρομή, γιά νά το στέλνουμε και σε άλλους, νά πιστέψουν».
– Εβραίοι είναι αυτοί;
– Ναί, Εβραίοι.
– Έγιναν Χριστιανοί;
– Έ τώρα, το οτι πίστεψαν κάτι είναι.
– Μπορεί νά υπάρχουν Ραββίνοι Κρυπτοχριστιανοί;
– Ραββίνοι νά είναι Κρυπτοχριστιανοί; Μένει Ραββίνος ό άλλος, άμα γίνη Χριστιανός; Δηλαδή νά διδάσκη στους Εβραίους ότι δεν ήρθε ό Μεσσίας καί, όταν ψυχορραγούν, νά τους λέη ότι ήρθε ό Μεσσίας;
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ – ΛΟΓΟΙ Β’ – ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ