Ὅταν ὑποστηρίζουμε ὅτι ἡ Τουρκία δὲν ἔχει δικαιώματα στὴν Κύπρο τὸ στηρίζουμε στὸ γεγονὸς ὅτι ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία τῶν κατοίκων τῆς νήσου εἶναι Ρωμιοὶ (Ὀρθόδοξοι Ἕλληνες). Ἕνα μικρὸ τμῆμα εἶναι μωαμεθανοί, ἀλλὰ εἶναι Ρωμαίϊκης καταγωγῆς καὶ ὄχι Τοῦρκοι.
Εἶναι ἐνδεικτικὸ ὅτι στὴν ἀπογραφὴ τοῦ 1960 ὑπάρχουν τουρκικὰ χωριὰ μὲ τὰ ὀνόματα Ἅγιος Συμεὼν Καρπασίας, Ἅγιος Ἀνδρέας Καρπασίας, Ἅγιος Ἰάκωβος, Ἅγιος Εὐστάθιος, Ἅγιος Ἐπιφάνιος Σολέας, Ἅγιος Νικόλαος Πάφου, Ἅγιος Ἰωάννης Πάφου, Ἅγιος Θωμᾶς Λεμεσοῦ. Γιὰ ὅσους θέλουν νὰ ἔχουν περισσότερες γνώσεις γιὰ τὸ θέμα καὶ νὰ τὶς χρησιμοποιήσουν στὸν ἀγῶνα, τὸν ὁποῖο διεξάγουν, ὑπάρχει τὸ βιβλίο τοῦ Ἕλληνα τῆς Κύπρου Παρασκευᾶ Σαμάρα «Ἡ Ἑλληνικὴ καταγωγὴ τῶν Τουρκοκυπρίων».
Προκαλεῖ ἐρωτήματα ἡ ἀντίδρασή μας στὸ ζήτημα τῶν Ρωμαίϊκης καταγωγῆς μωαμεθανῶν τῆς Κύπρου. Ὅσο ὑπῆρχαν οἱ ὀθωμανοὶ οἱ προσπάθειες ἐπιστροφῆς μυστικὰ μποροῦσαν νὰ γίνουν. Ὅταν ὅμως ἦλθαν οἱ Ἄγγλοι δὲν ἔγινε καμία προσπάθεια. Οὔτε τὸ 1960- 1974. Τὴν ἀδιαφορία μας ἐκμεταλλεύτηκαν οἱ Τοῦρκοι, οἱ ὁποῖοι μετέφεραν τουρκικοὺς πληθυσμοὺς ἀπὸ τὴν Μικρὰ Ἀσία, γιὰ νὰ ἐκτουρκίσουν ὅσους μωαμεθανοὺς δὲν εἶχαν ἤδη ἐκτουρκισθῆ καὶ ὄχι διότι ἐφοβοῦντο ἀντεπίθεση τῶν Ἑλλήνων. Τὸ Κυπριακὸ δὲν ὑπάρχει γιὰ τὸ βαθὺ κράτος, τὰ κανάλια του καὶ τὶς κομματικὲς παραφυάδες (Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ). Ὅπως δὲν ὑπάρχει ἡ Βόρεια Ἤπειρος δὲν ὑπάρχει Πόντος (χρειάστηκαν δεκαετίες, γιὰ νὰ μάθουν ὅσοι δὲν εἶναι πόντιοι γιὰ τὸ ποντιακὸ ἀντάρτικο), τὸ ὄνομα τῆς Μακεδονίας. Ὑπάρχουν οἱ ἀμβλώσεις, ἡ λοάτκι, ἡ δημιουργία μίας πολυεθνικῆς καὶ πολυθρησκευτικῆς Ἑλλάδος.
Ὅμως ἡ Ρωμανία ἀνθεῖ καὶ φέρει κι ἄλλο. Ἀλλὰ αὐτὸ θέλει «Θεοῦ μάστοραν καὶ ἄνθρωπον ἀργάτην». Νὰ μὴ μείνουμε ἀγανακτισμένοι, ὅπως μᾶς θέλουν ὅσοι ἐλέγχουν τὸ διαδίκτυο, ἀλλὰ νὰ εἴμαστε ἀγωνιστές, ὅπως οἱ προηγούμενες γενιές. Καὶ ἡ προσπάθεια ἐνημερώσεως καὶ ἐπιστροφῆς τῶν Ρωμαίϊκης καταγωγῆς μωαμεθανῶν τῆς Βορείου Ἠπείρου, τῆς ἐλευθέρας Θρᾴκης, τῆς Κύπρου καὶ τῆς Ἀνατολῆς εἶναι χρήσιμη γιὰ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Γένους.