Γιγαντώνεται το Βλαδιβοστόκ και η Ρωσική Άπω Ανατολή

Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές της Ρωσίας προς Ανατολή ξεπέρασαν αυτές προς Δύση

Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές αποστολές της Ρωσίας με προορισμό τα ανατολικά ξεπέρασαν τις αποστολές προς τα δυτικά για πρώτη φορά το 2022, σε 80 εκατομμύρια τόνους έναντι 76 εκατομμυρίων τόνων, σύμφωνα με τον Πρόεδρο των Russian Railways (RZD) Oleg Belozerov, που έκανε τη σχετική αναφορά κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν.

Του Chris Devonshire-Ellis – russia-briefing.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Η ανατροπή δεν θα έπρεπε πραγματικά να αποτελεί έκπληξη, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει μειώσει την πρόσβαση στις αγορές της από τη Ρωσία και έχει μπλοκάρει τα επιβατικά τρένα. Ωστόσο, απεικονίζει τη λεγόμενη ρωσική «στροφή προς Ασία» μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Τα Υπερσιβηρικά και Υπερμογγολικά σιδηροδρομικά ρωσικά δίκτυα, τα οποία εκτείνονται από την Ευρωπαϊκή Ρωσία έως το ρωσικό λιμάνι της Άπω Ανατολής του Βλαδιβοστόκ και μέσω της Μογγολίας, μέχρι την Κίνα, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή.

Οι αυξήσεις των εμπορικών συναλλαγών της Κίνας με τη Ρωσία είναι γνωστές, ωστόσο συχνά διαγράφονται ως καθαρά ενεργειακές. Στην πραγματικότητα, το μη ενεργειακό εμπόριο της Κίνας με τη Ρωσία έχει επίσης αυξηθεί, με συγκεκριμένη και σημαντική ανάπτυξη στη γεωργία, τα αυτοκίνητα και τις πρώτες ύλες όπως μεταλλεύματα μετάλλων και ξυλεία, τα οποία χρειάζεται η Κίνα για να τροφοδοτήσει τη δική της, τεράστιας ποικιλίας παραγωγική βάση.

Το 91% των εξαγωγών προς την Κίνα από την Άπω Ανατολή Ομοσπονδιακή Περιφέρεια της Ρωσίας είναι ημιτελή αγαθά που χρειάζονται για την οικονομία της Κίνας ώστε να διατηρήσει τους φανταστικούς ρυθμούς παραγωγής και εξαγωγής τελικών προϊόντων σε όλο τον κόσμο που δεν θα ήταν τόσο ευκατάστατοι χωρίς ενέργεια και μεταλλεύματα ρωσικής προέλευσης συγκεκριμένα.

Η προβλεπόμενη ανάπτυξη για την Κίνα φέτος – το ΔΝΤ θεωρεί την Κίνα και την Ινδία ως τους κύριους παγκόσμιους μοχλούς για το 2023 – θα σημαίνει αύξηση των εισαγωγών από τη Ρωσία και το ρωσικό σιδηροδρομικό δίκτυο – που συνδέεται άμεσα με την Κίνα σε πολυάριθμα συνοριακά περάσματα και νέες γέφυρες – αποδεικνύεται το έργο.

Για παράδειγμα, οι εισαγωγές ρωσικής σόγιας από την Κίνα αυξήθηκαν κατά 210% μόνο τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Αυτή η ανάπτυξη του εμπορίου εκτός ενέργειας θα συνεχιστεί.

Ο Ναυτιλιακός Εξαγωγικός Κόμβος του Βλαδιβοστόκ

Λιγότερο γνωστός είναι ο ρόλος του Βλαδιβοστόκ. Αυτό το τεράστιο λιμάνι στην ανατολική ακτή της Ρωσίας επαναπροσδιορίζεται ως κόμβος της Ανατολικής Ασίας και είναι υπεύθυνος για την αύξηση του εμπορίου με τη Νότια Ασία σε ορισμένες εκπληκτικές περιοχές. Θεωρούμενο ως τερματικός σταθμός για ολόκληρη τη χώρα, το Βλαδιβοστόκ συνδέεται απευθείας σιδηροδρομικά με πολλές πόλεις από τις ρωσικές ενδοχώρα μέσω τόσο του σιδηροδρομικού δικτύου όσο και των διαφόρων παραφυάδων του και των πολυτροπικών οδικών και ποτάμιων συνδέσεων. Αυτό σημαίνει ότι οι εξαγωγές από όλη τη χώρα μπορούν να φτάσουν στο Βλαδιβοστόκ με σχετική ευκολία για περαιτέρω αποστολή σε φιλικές ασιατικές αγορές με ραγδαία ανάπτυξη των καταναλωτών.

Οι εξαγωγές θαλασσινών του Βιετνάμ στη Ρωσία, για παράδειγμα, έχουν αυξηθεί, ενώ σε αντάλλαγμα η Ρωσία στέλνει χοιρινό κρέας. Η ζήτηση για ρωσικά προϊόντα είναι τόσο υψηλή που τώρα υπάρχουν απευθείας θαλάσσιες υπηρεσίες μεταξύ Βλαδιβοστόκ και Χο Τσι Μινχ.

Το ίδιο ισχύει και για την Ινδία, της οποίας οι μη ενεργειακές εισαγωγές από τη Ρωσία έχουν επίσης αναπτυχθεί. Το 2022, η Ρωσία ανέβηκε από την 25η στην 7η θέση στη λίστα με τους μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους για την Ινδία, ενώ όπως η Κίνα, η Ινδία αποκτά αυξανόμενους όγκους ρωσικών πρώτων υλών. Με την Ινδία ως το δεύτερο παγκόσμιο μοχλό ανάπτυξης για το 2023 για το έτος, αυτές οι μη ενεργειακές πρώτες ύλες είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγικότητα της Ινδίας.

Όπως κάνει η Κίνα, η Ινδία αγοράζει επίσης μεταλλεύματα και ξυλεία μεταξύ άλλων καταναλωτικών αγαθών, συμπεριλαμβανομένου του σιταριού. Αυτή η τάση θα συνεχιστεί στο ορατό μέλλον καθώς η Ινδία συνεχίζει την αύξηση της παραγωγικότητάς της – που τροφοδοτείται από τη Ρωσία.

Αυτό οδηγεί σε σημαντικές εξελίξεις στο ίδιο το Βλαδιβοστόκ. Η Gamma, η Ρωσική Ομοσπονδιακή SOE, κατασκευάζει ένα κέντρο logistics A κατηγορίας στο Βλαδιβοστόκ στο πλαίσιο συμφωνίας με τη Russian Far East and Arctic Development Corporation. Αυτό προβλέπει τη θέση σε λειτουργία επιπλέον 11.000 τμ αποθηκευτικών χώρων και 1.000 τμ γραφείων.

Ο Alexey Karnovich, Διευθύνων Σύμβουλος της Gamma δήλωσε ότι «Η ζήτηση για υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις αποθήκευσης στη ρωσική Άπω Ανατολή παραμένει υψηλή. Επιπλέον, αυξάνεται στον απόηχο των εξελίξεων το 2022, οι οποίες ώθησαν τις ρωσικές ροές φορτίου να αλλάξουν κατευθύνσεις από τον εφοδιασμό της Ευρώπης στον εφοδιασμό της Ασίας».

* Ο Chris Devonshire-Ellis είναι ο ιδρυτής της Dezan Shira & Associates και Πρόεδρος των εταιρειών International Board of Equity Partners & Directors. και είναι Διευθύνων Σύμβουλος των εκδόσεων Asia Briefing.
https://www.freepen.gr/2023/02/blog-post_732.html