Μία αλλαγή τόπου δεν φέρνει τον Θεό κοντύτερα σε σάς. Άσχετα απὸ τὸ πού μπορεί νὰ είστε, ὁ Κύριος θὰ ρθεί σὲ σάς άν ἡ ψυχή σας είναι τέτοια, ώστε νὰ μπορεί νὰ κατοικήσει καὶ νὰ βαδίσει μέσα σας.
Αλλά αν ὁ έσω άνθρωπος μέσα σας είναι γεμάτος απάτη, τότε, ακόμα κι άν στέκεστε στὸν Γολγοθά η στὸ Όρος τών Ελαιών, η κάτω από τὸ μνημείο της Αναστάσεως, είστε τόσο μακριὰ απὸ τού νὰ λάβετε τὸν Χριστό μέσα σας όσο ένας ποὺ δὲν έχει ακόμα αρχίσει νὰ ομολογεί πίστη σ᾽Αὐτόν».
Αντίθετα, «ἡ αληθινή Βηθλεέμ, και ὁ αληθινός Γολγοθάς, και τὸ αληθινό Όρος τών Ελαιών, καὶ ἡ αληθινή Ανάσταση, όλα βρίσκονται στὴν καρδιά τού ανθρώπου ποὺ έχει τὸν Θεό».
Τί θὰ βρούμε στὰ Ιεροσόλυμα ποὺ είναι νέο; «Θὰ βρούμε ότι ὁ Χριστός ποὺ φανερώθηκε εκεί ήταν ὁ αληθινός Θεός, αλλά αὐτὸ τὸ ομολογούμε πριν έλθουμε στὰ Ιεροσόλυμα κα μετὰ τὸ ταξίδι μας ἡ πίστη μας ούτε μειώθηκε ούτε αυξήθηκε. Γνωρίζαμε επίσης ότι Αὐτὸς έγινε άνθρωπος διά τής Παρθένου πριν πάμε στην Βηθλεέμ.
Πιστεύαμε στὴν Ανάσταση των νεκρών πριν δούμε τὸν τάφο Του. Ομολογούμε τὴν αλήθεια τής Αναλήψεως πριν δούμε τὸ Όρος τών Ελαιών. Είναι πιὸ σπουδαίο νὰ «μεταβούμε ἀπὸ τὸ σώμα προς τὸν Κύριό μας παρά νὰ ταξιδέψουμε απο τὴν Καππαδοκία στὴν Παλαιστίνη».
ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ