Έχει καταστραφεί το 50% των ουκρανικών Leopard σε 26 ημέρες
Σοκ έχουν προκαλέσει σε Κίεβο αλλά και Βερολίνο οι απώλειες των ουκρανικών αρμάτων Leopard 2A6 σε σημείο που ο ουκρανικός Στρατός σπεύδει να τοποθετήσει επιπρόσθετη θωράκιση τύπου Kontakt EDZ πρώτης γενιάς και όταν λέμε πρώτης γενιάς εννοούμε σοβιετικής εποχής.
Οι απώλειες των Leopard οποίες όπως έχουμε αναφέρει έχουν φτάσει, σύμφωνα με τουρκικές μυστικές υπηρεσίες, οι οποίες πραγματοποιούν καταμέτρηση των απωλειών στην Ουκρανία (για τους δικούς τους λόγους βέβαια) στα 41 άρματα.
Όλα αυτά από τότε ξεκίνησε η ουκρανικών αντεπίθεση στις 4 Ιουνίου. Μπορεί δυτικές πηγές όπως για παράδειγμα η πύλη ανοικτών πληροφοριών Oryx να κατεβάζουν τον αριθμό αυτό στα 7 άρματα (3 Leopard 2A4 και τέσσερα Leopard 2A6) αλλά ακόμη ιαι έτσι ο «μύθος» των γερμανικών αρμάτων που είναι δύσκολο να καταστραφούν εξαιτίας της θωράκισής τους δείχνει να καταρρέει.
Όλα αυτά έχουν οδηγήσει τους Ουκρανούς να αρχίσουν να εγκαθιστούν στα Leopard 2 θωρακίσεις (πλακίδια) τύπου Kontakt-1 σοβιετικής εποχής!
Η θωράκιση ξεκίνησε να τοποθετείται το 1983 με την ενίσχυση των αρμάτων T-80BV με 220 πλακίδια Kontakt EDZ και κατόπιν των αρμάτων Τ-72. Αυτή ήταν η 1ης γενιάς ελαφρά θωράκιση Kontakt-1 η οποία πλέον σήμερα έχει φτάσει στην ισχυρή Kontakt-5 ERA και Relikt, αλλά οι Ουκρανοί δεν την διαθέτουν και έτσι περιορίζονται στην Kontakt-1, ελπίζοντας ότι θα αποφύγουν την καταστροφή περαιτέρω αριθμού αρμάτων.
Μάλιστα οι Ρώσοι αστειεύονται λέγοντας ότι θα συμπεριλάβουν τις γερμανικές “Λεοπαρδάλεις”, στο «κόκκινο βιβλίο», όπως είπε ο μόνιμος εκπρόσωπος της Ρωσίας σε διεθνείς οργανισμούς στη Βιέννη, Μιχαήλ Ουλιάνοφ.
Τι είναι το «κόκκινο βιβλίο»; Ένα αρχείο όπου καταγράφονται όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου που απειλούνται με εξαφάνιση στην ρωσική επικράτεια.
Στην «εξαφάνιση» των γερμανικών αρμάτων αναφέρθηκε και ο ίδιος ο αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας, στρατηγός Βάλερι Ζαλούζνι ο οποίος σε συνέντευξή του στην Washington Post δήλωσε ότι η Ουκρανία χρειάζεται οβίδες, αεροπλάνα και υπομονή και τόνισε ότι είναι «ενοχλητικό να λένε ότι η προέλαση είναι αργή, επειδή κάθε μέτρο κερδίζεται με αίμα».
«Χρειαζόμαστε περισσότερα πυρομαχικά. Τα στρατεύματα πρέπει να ρίχνουν τουλάχιστον όσα βλήματα όσα και ο εχθρός, αλλά μερικές φορές οι Ρώσοι υπερτερούν δέκα προς ένα», είπε ο Β.Ζαλούζνι, ο οποίος αναφέρθηκε στη συνέχεια στα δεκάδες Leopard-2 που καταστράφηκαν.
«Αρκετά άρματα Leopard έχουν ήδη καταστραφεί, ένα Leopard στο πεδίο της μάχης δεν είναι Leopard, αλλά στόχος».
Το γεγονός της τοποθέτησης της θωράκισης Kontakt EDZ πρώτης γενιάς απλά έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό το γεγονός. Ότρι οι ουκρανικές «Λεοπαρδάλεις» είναι είδος υπο εξαφάνιση, στην ανατολική Ουκρανία.
Το πρόβλημα βέβαια είναι των Ουκρανών, αλλά εφάπτεται και με την ελληνική πραγματικότητα.
Ο ΕΣ διαθέτει 170 Leopard 2HEL (παρεμφερούς επιπέδου με τα γερμανικά Leopard 2A6) και 183 Leopard 2A4. Για τα τελευταία είναι αυτονόητο ότι είναι δύσκολο να επιβιώσουν στο σύγχρονο πεδίο μάχης, αλλά το γεγονός ότι και τα επιπέδου -2A6 πέφτουν θύματα των ρωσικών drones όπως το Lacnet ή το φονικό Α/Τ βλήμα 9K121 Vikhr πρέπει να προβληματίσει τον ΕΣ.
Η θωράκιση του Leopard 2 Α5/6 θεωρείτο έως και σήμερα ως εξαιρετικά ισχυρή. Αυτή έχει αυξηθεί με την προσθήκη πλακών συνθετικής θωράκισης τρίτης γενιάς που σχηματίζουν τοξοειδή διαμόρφωση στο εμπρόσθιο μέρος του άρματος.
Τα τμήματα αυτά της θωράκισης μπορούν να αφαιρεθούν σε περίπτωση που το άρμα χτυπηθεί. Επιπρόσθετα, τόσο η ελληνική όσο και η ισπανική αλλά και η σουηδική διαμόρφωση των αρμάτων, διαθέτει πλήρη θωράκιση οροφής. Αυτό σημαίνει ότι το άρμα προστατεύεται από πλήγματα υποπυρομαχικών, βομβιδίων, και πυραύλων εδάφους-εδάφους.
Ανάλογη αύξηση της θωράκισης με την τοποθέτηση αντίστοιχων πλακών έχει υιοθετηθεί και από τις δύο πλευρές του πύργου του άρματος καθώς και στο σασί, ενώ στο εσωτερικό του άρματος έχει εφαρμοστεί αντιθραυσματική επένδυση που περιορίζει τις απώλειες από τα θραύσματα που προκαλούνται μετά από προσβολή του άρματος.
Σύμφωνα με δημοσιευμένες πληροφορίες, η θωράκιση του άρματος εκτιμάται ότι αντιστοιχούσε στην ύπαρξη 1.730-1.960 χιλιοστών RHA στο εμπρόσθιο μέρος του πύργου του άρματος έναντι βλημάτων HEAT και 920-940 χιλιοστών RHA έναντι κινητικών βλημάτων. Αντίστοιχα, για το όχημα τα στοιχεία ήταν 750 χιλιοστά RHA έναντι βλημάτων HEAT, και 620 χιλιοστά RHA έναντι βλημάτων κινητικής ενέργειας.
Όλα αυτά βέβαια στα χαρτιά. Στην πράξη όμως;