Γράφει ο Μέτοικος
Στο νησί του Πόρου, φτάνει η «πράσινη ανάπτυξη» φορτωμένη στη ράχη των αλόγων μιας εξακύλινδρης Cadillac CT6 από τα Αραβικά Εμιράτα
Απ’ όλα έχει ο μπαχτσές μας!
Από καιρό είχαμε «πράσινο», αλλά όχι Ορθόδοξο Πατριάρχη, τώρα αποκτήσαμε «πράσινο» πρωθυπουργό και από την εποχή που στην Ελλάδα πουλιούνται τα φύκια για μεταξωτές κορδέλες έχουμε πράσινα άλογα!
Ο Φρανς Τίμερμανς αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Πράσινη Συμφωνία δήλωσε ότι ο Κ.Μ είναι ο «πιο πράσινος πρωθυπουργός που είχε ποτέ η Ελλάδα»! πιθανότατα επειδή μπορεί και πουλά στο πόπολο τα φύκια της πράσινης ανάπτυξης, για μεταξωτές κορδέλες.
Τα απλά κόλπα σε μια απάτη πιάνουν, γιατί φαίνονται πιστευτά. Η πράσινη ανάπτυξη πλασάρεται έντεχνα ως ο τρόπος αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής που, ως όρος, ορίζεται από μεταβολές των μετεωρολογικών συνθηκών μεγάλης χρονικής διάρκειας σε παγκόσμια κλίμακα.
Αυτές οι αλλαγές των μετεωρολογικών φαινόμενων καταγράφονται σε αρχαία γραπτά ως εναλλαγές περιόδων «ευθηνίας» και «λιμού».
«παρῆλθον δὲ τὰ ἑπτὰ ἔτη τῆς εὐθηνίας… καὶ ἤρξαντο [ἐν γῇ αἰγύπτῳ] τὰ ἑπτὰ ἔτη τοῦ λιμοῦ…καὶ ἐγένετο λιμὸς ἐν πάσῃ τῇ γῇ…» διαβάζουμε στην Παλαιά Διαθήκη.
Στην Κύπρο τον 4ο αιώνα, σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, δεν έβρεξε για 36 χρόνια με αποτέλεσμα το νησί να εγκαταλειφθεί από τους κατοίκους του.
Ειδικά στην Ελλάδα και, σύμφωνα με τα στοιχεία της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, υπάρχουν περίοδοι εκατοντάδων ημερών τις εποχές που η «κλιματική αλλαγή» ως όρος δεν είχε μπει στο λεξιλόγιο των πολιτικών, όπου δεν έβρεξε πάνω από 1 χιλιοστό!
Σήμερα αυτές τις υπαρκτές, παρατεταμένες περιόδους ξηρασίας ή πλημμυρών, τις αντιμετωπίζει το οικονομικό κατεστημένο ως ευκαιρίες πλουτισμού.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το Ντουμπάι ανακοίνωσε ότι το νησί του Πόρου έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα GR-eco Islands που δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια επένδυση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στην Ελλάδα για να κινηθεί και να αυγατίσει το οικονομικό κεφάλαιο του Χαλίφα μπιν Ζαγέντ αλ Ναχαγιάν Αρχηγού του Κράτους των Η.Α.Ε.
«Πιστεύω, δήλωσε ο Έλληνας πρωθυπουργός, πολύ στο σχέδιο GR-eco Islands για τον απλούστατο λόγο ότι είναι ευκολότερο να απανθρακοποιήσουμε και να οδηγήσουμε προς ένα βιώσιμο μέλλον ένα μικρό νησί από ό,τι είναι, παραδείγματος χάρη, μια μεγάλη πόλη»!
Ποια, όμως, η ανάγκη να οδηγηθεί ένα μικρό και πράσινο νησί σε ένα «βιώσιμο μέλλον», όταν το παρόν του είναι παράδεισος; Και ποια θα είναι η επίπτωση της απανθρακοποίησης ενός μικρού νησιού στον βεβαρημένο με ρύπους ουρανό μια μεγάλης πόλης; Απερίφραστα καμία!
Για ποιο λόγο να αλλάξουν χρήση οι πανέμορφες πλαγιές των λόφων του νησιού και από βοσκότοποι να γίνουν ηλιακοί συλλέκτες; Γιατί να υποστεί απώλειες που δεν αναστρέφονται η βιοποικιλότητα του νησιού; Για έναν και μοναδικό! Τις μπίζνες και το περισσότερο χρήμα!
Πόσο επιβαρύνει το περιβάλλον ο μικρός ψαράς του Πόρου με την βενζίνα του για να χρειάζεται αυτή να γίνει ηλεκτροκίνητη, όταν στο λιμάνι του νησιού το 2022 υπήρξαν 18.000 αφίξεις ρυπογόνων ιδιωτικών σκαφών;
Μετά την καταστροφή του θαλάσσιου βυθού στη θάλασσα του Πόρου από τις βιομηχανικές ιχθυοκαλλιέργειες, πρέπει να καταστραφούν και τα δάση του νησιού από τις ανεμογεννήτριες και τους ηλιακούς συλλέκτες;
Πως θα συνδεθεί αυτή η «πράσινη ανάπτυξη» του νησιού με την πολιτισμική ταυτότητα των γηγενών όταν τους καταστρέφει το φυσικό περιβάλλον με τη μόνιμη αλλοίωση του τοπίου και τον κατακερματισμό του νησιώτικου οικοσυστήματος;
Από τον προβληματισμό, την αναστάτωση και τη διαφαινόμενη διχόνοια της τοπικής κοινωνίας για τα οικολογικά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που θα προκύψουν από τις εγκαταστάσεις της πράσινης ανάπτυξης ποιος τελικά θα βγει κερδισμένος; Τα Η.Α.Ε. ή οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες του νησιού;
Επειδή ο Έλληνας πρωθυπουργός, πιστεύει πολύ στο σχέδιο GR-eco Islands η «πράσινη ανάπτυξη» φτάνει στο νησί του Πόρου, φορτωμένη στη ράχη των αλόγων μιας εξακύλινδρης Cadillac CT6 από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.