Tu -160M: Ο ρωσικός Λευκός Κύκνος ανοίγει… τα φτερά του μέχρι 12.300 χλμ και σκοτώνει με 12 πυραύλους cruise

Το βομβαρδιστικό Tu-160Μ είναι το μεγαλύτερο υπερηχητικό αεροσκάφος στην ιστορία της στρατιωτικής αεροπορίας και το βαρύτερο μαχητικό αεροσκάφος στον κόσμο
Ο Ρώσος πρόεδρος Vladimir Putin πραγματοποίησε πτήση με το αναβαθμισμένο στρατηγικό βομβαρδιστικό Tu-160M την Πέμπτη (22/2/2024).
«Η τεχνολογία είναι εξαιρετική. Ανήκει πραγματικά σε μια νέα γενιά» δήλωσε ο Putin μετά την ολοκλήρωση της πτήσης με το αεροπλάνο Tu-160M «Ilya Muromets».
Το βομβαρδιστικό Tu-160Μ είναι το μεγαλύτερο υπερηχητικό αεροσκάφος στην ιστορία της στρατιωτικής αεροπορίας και το βαρύτερο μαχητικό αεροσκάφος στον κόσμο.
Είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του Tu-160, που ονομάστηκε «Λευκός Κύκνος» από τους Ρώσους πιλότους.
Το νέο αεροσκάφος, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στις 12 Ιανουαρίου 2024, έχει αναβαθμισμένους κινητήρες, εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, νέο έλεγχο όπλων και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου.
«Στην πραγματικότητα, αυτό που έχει απομείνει από το παλιό αεροσκάφος είναι μόνο η άτρακτος», είπε στο Sputnik ο Dmitry Drozdenko, στρατιωτικός αναλυτής και αρχισυντάκτης της διαδικτυακής πύλης Fatherland Arsenal.
«Οι κινητήρες αντικαταστάθηκαν με τους πιο εξελιγμένους NK-32-02.
Το αεροσκάφος είναι εντελώς καινούριο από άποψη αεροηλεκτρονικών, ραδιοηλεκτρονικού εξοπλισμού, συστημάτων ελέγχου, είναι εντελώς καινούριο στα πάντα.

Βομβαρδιστικό του 21ου αιώνα

Από αεροσκάφος του 20ο αιώνα, έχει γίνει ένα βομβαρδιστικό του 21ου αιώνα», σημείωσε.
Οι κινητήρες NK-32-02 επιτρέπουν στον αναβαθμισμένο Λευκό Κύκνο να αυξήσει την εμβέλεια πτήσης του κατά χίλια χιλιόμετρα στα 12.300, όπως είπε ο Ρώσος στρατιωτικός ειδικός Yury Knutov στο Sputnik.
Ο κινητήρας του είναι πνευματικό τέκνο Ρώσων μηχανικών.
Το μακρινό πρωτότυπο του NK-32-02 ήταν ι NK-6, ο πρώτος στον κόσμο κινητήρας διπλού κυκλώματος με μετακαυστήρα που διέθετε μέγιστη ώθηση 22 τόνων.
Εφευρέθηκε από τον εξέχοντα Σοβιετικό σχεδιαστή Nikolai Kuznetsov τη δεκαετία του 1950 και δοκιμάστηκε με επιτυχία το 1956.
Τέτοιοι κινητήρες εμφανίστηκαν στις ΗΠΑ μόλις 15 χρόνια αργότερα.
Οι εργασίες για τη δημιουργία του κινητήρα NK-32 για το Tu-160 ξεκίνησαν το 1977.
Το 1983, ο νέος κινητήρας κατετάγη πρώτος στον κόσμο όσον αφορά την ώθηση για μαχητικά αεροσκάφη.
Δεκαετίες αργότερα, το 2016, η PJSC «Kuznetsov» ανακοίνωσε ότι θα παράγει μια νέα έκδοση του διάσημου NK-32.

Σκοτώνει με 12 πυραύλους cruise ενώ θα «πυροβολεί» και προς τα πίσω

Το Tu-160M είναι ικανό να μεταφέρει 12 πυραύλους cruise μεγάλου βεληνεκούς – συμπεριλαμβανομένων των μη πυρηνικών Kh-555 και Kh-101, καθώς και του πυρηνικού Kh-102 – σε δύο εκτοξευτές μέσα στην άτρακτο με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 45 τόνων .
Μια πηγή από τη βιομηχανία αεροσκαφών ότι το Tu-160M θα μπορούσε να εξοπλιστεί με ένα ραντάρ οπισθοπορείας που θα επέτρεπε στο πολεμικό αεροσκάφος να εκτοξεύει πυραύλους προς «πίσω» ενάντια σε πυραύλους αέρος-αέρος, εδάφους-αέρος και μαχητικά.
Η πηγή πρόσθεσε ότι «η χρήση ραντάρ οπισθοπορείας σε βαριά βομβαρδιστικά είναι λογική, δεδομένου ότι είναι χαμηλών ελιγμών και μπορεί να μην έχουν χρόνο να στραφούν προς τον εχθρό».
«Γιατί αναβαθμίζουμε το Tu-160; Το γεγονός είναι ότι, από τη σκοπιά της ρωσικής στρατιωτικής σκέψης, ένα σύγχρονο στρατηγικό βομβαρδιστικό δεν είναι απλώς ένα βομβαρδιστικό, αλλά μια πλατφόρμα για την εκτόξευση στρατηγικών πυραύλων cruise.
Εκτοξεύονται σε αποστάσεις 1.000 χιλιομέτρων.
Επομένως, το καθήκον των σύγχρονων αεροσκαφών είναι να φτάσουν γρήγορα και αποτελεσματικά στην περιοχή εκτόξευσης και να πραγματοποιήσουν την εκτόξευση», εξήγησε ο Drozdenko.

www.bankingnews.gr