Αυτό είναι το νέο χρώμα που μπαίνει στα φανάρια -Γιατί θα το δούμε στους δρόμους

Αυτό είναι το νέο χρώμα που μπαίνει στα φανάρια -Γιατί θα το δούμε στους δρόμους

Αυτό είναι το νέο χρώμα που μπαίνει στα φανάρια -Γιατί θα το δούμε στους δρόμους

Τα επόμενα χρόνια θα δούμε φανάρια με τέσσερις ενδείξεις και ένα νέο χρώμα. Τι αναφέρει η πρόταση που έκανε ομάδα μηχανικών από πανεπιστήμιο των Η.Π.Α.

Τα φανάρια ενδέχεται να αλλάξουν τα επόμενα χρόνια και να μην έχουν πλέον τα κλασικά τρία χρώματα, πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο, αλλά θα αποκτήσουν μια επιπλέον τέταρτη απόχρωση. Μάλιστα, πρόκειται για μια τέταρτη ένδειξη συγκεκριμένου χρώματος που έχει ήδη δοκιμαστεί σε ορισμένες χώρες.

Ως γνωστόν, τα φανάρια φροντίζουν για την ρύθμιση της αστικής και οδικής κυκλοφορίας, και διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην πρόληψη ατυχημάτων και φυσικά την σωστή και οργανωμένη κυκλοφορία των οχημάτων.

Αυτό είναι το νέο χρώμα που μπαίνει στα φανάρια -Γιατί θα το δούμε στους δρόμους

Από τα τέλη του 19ου αιώνα που εφευρέθηκαν και τέθηκαν σε εφαρμογή, τα φανάρια έχουν τρία χρώματα. Το κόκκινο που σημαίνει παύση, το πράσινο που σημαίνει κίνηση και το πορτοκαλί που ενημερώνει το οδηγό για επερχόμενο κόκκινο.

Ωστόσο, θα μπορούσε να προστεθεί μία ακόμα απόχρωση στα φανάρια των δρόμων. Η ιδέα για κάτι τέτοιο γεννήθηκε στις Η.Π.Α. και συγκεκριμένα σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από μία ομάδα μηχανικών από το πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας, σύμφωνα με την οποία αυτό το τέταρτο φως θα βοηθήσει στην πρόληψη ατυχημάτων.

Για την ακρίβεια, το τέταρτο φανάρι αφορά τα αυτόνομα οχήματα, τα οποία γίνονται ολοένα και πιο πολλά στους δρόμους και φυσικά επηρεάζουν όλους τους χρήστες των δρόμων. Το νέο φανάρι λευκού χρώματος θα υποδεικνύει στα αυτόνομα οχήματα ότι πρέπει να ακολουθήσουν το προπορευόμενο όχημα.

Παράλληλα, θα δίνει στα αυτόνομα οχήματα ένα χρονικό διάστημα για την επεξεργασία δεδομένων, με σκοπό να επιτρέψει την καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας στις διασταυρώσεις. Θεωρητικά, αυτή η λύση θα βελτιώσει τη ροή της κυκλοφορίας στις διασταυρώσεις και θα μειώσει την κατανάλωση ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση, η αλλαγή δεν θα είναι άμεση.

Ο τρόπος λειτουργίας του νέου τέταρτου λευκού φαναριού είναι ο εξής: εάν το πρώτο αυτοκίνητο που φτάνει στο φανάρι είναι αυτόνομο και πίσω του υπάρχει όχημα με οδηγό, σε περίπτωση που ανάψει το λευκό φανάρι, θα πρέπει ο οδηγός του συμβατικού αυτοκινήτου να κάνει το ίδιο. Σε περίπτωση που σταματήσει ο οδηγός του συμβατικού αυτοκινήτου και δεν ακολουθήσει το αυτόνομο όχημα, θα πρέπει να ακολουθήσει τις οδηγίες των τριών κλασικών φαναριών.

Η μελέτη του πανεπιστημίου στις Η.Π.Α. περιγράφει επίσης δύο ακόμα πιθανά σενάρια: πρώτον, ότι όλα τα οχήματα στη διασταύρωση είναι αυτόνομα. Σε αυτήν την περίπτωση, ένα λευκό φανάρι θα ανάψει. Τα οχήματα αυτά, συνδεδεμένα με κεντρικό υπολογιστή που διαχειρίζεται την κυκλοφορία, θα περνούν συνεχώς και χωρίς παύσεις.

Το δεύτερο είναι αυτό που γνωρίζουμε σήμερα: το πρώτο όχημα που φτάνει στο φανάρι έχει οδηγό. Σε αυτήν την περίπτωση, το λευκό φως σβήνει και οι υπόλοιπες τρεις αποχρώσεις λειτουργούν κανονικά. Επομένως, το τέταρτο φανάρι, που είναι λευκό, θα ανάψει μόνο εάν όλα τα οχήματα στη διασταύρωση είναι αυτόνομα ή εάν υπάρχει άλλο αυτόνομο όχημα μπροστά από ένα συμβατικό με οδηγό.

πηγή