Τι ευλογία, τι μαρτυρία αγιότητας και πνευματικής χάριτος για τα μέλη της Εκκλησίας ο αγαθονίκης νέος άγιος μας Βησσαρίων Αγαθωνίτης (1908-1991)!
Τι νέο λαμπρό, όμορφο στολίδι, κόσμημα ήλθε να κοσμήσει τον αμπελώνα της Εκκλησία μας!
Πρόκειται για μια αναπάντεχη(;) -έκτακτη σίγουρα- φανέρωση και αποκάλυψη της δόξας τους Θεού!
Οι φετινές γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος εκόμισαν στη ζωή μας αναστάσιμο μήνυμα!
Κάθε νέα αγιοκατάταξη αποτελεί προανάκρουσμα Ανάστασης!
Κάτι, βεβαίως, που προϋποθέτει και ένα πλήρες στάδιο οδυνών, παρατεταμένηςσαρακοστής και Μεγάλης Εβδομάδας γι’ αυτόν τον πλήρη καρπό, το γνήσιο τέκνο της Ανάστασης!
Και εν προκειμένω τον νέο άγιο μας! Βησσαρίωνα Αγαθωνίτη και αγαθονίκη!
[sc name=”glyka-toy-koytalioy” ][/sc]
Μία μέρα μετά την γιορτή του Αγίου Πνεύματος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος και η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, «κύρωσε» με μεγάλη αγιοπνευματική ευαισθησία την πεποίθηση της Εκκλησίας περί της αγιότητας του αγαθού εργάτη του αμπελώνα της αγίου Βησσαρίωνος Αγαθωνίτη.
Ενός φιλότιμου εργάτη που δεν έμενε στα στενά ιερατικά καθήκοντα του εκκλησιαστικού αμπελώνα, αλλά πρότεινε στους ξεριζωμένους Καππαδόκες του χωριού Καππαδοκικό να φυτέψουν πραγματικούς αμπελώνες. Και αυτοί, παρ’ όλη την αρχική τους επιφυλακτικότητά, όταν έλαβαν τους καρπούς των κλημάτων ένιωσαν πολλαπλά ευεργετημένοι από τον άνθρωπο αυτό.
Γιατί εκτός από την πνευματική και υλική τους αποκατάσταση τους έδεσε πλέον και με τον τόπο με τον οποίο ακόμη δεν είχα ακόμη δεθεί. Είναι γνωστό πως οι ντόπιοι σε πολλές περιπτώσεις δεν τους υποδέχτηκαν όπως θα έπρεπε!
Από χθες ένας νέος άγιος βρίσκεται ανάμεσά μας επίσημα! Σε κάθε αγιοκατάταξη, έχουμε μπροστά μας και ανάμεσά μας έναν ξεχωριστό και διαφορετικό χαρακτήρα, ένα άγιο πρόσωπο με τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Ακόμη περισσότερο όταν ο άγιος Βησσαρίωνας ο Αγαθωνίτης και αγαθονίκης του οποίου ο στίβος της δικής του πνευματικής πάλης δεν ήταν, κυρίως, κάποιο μοναστήρι, ένα κελλί, ή πλάι σε κάποιον γέροντα, με τα ασκητικά του παλαίσματα να αποτελούν τον κύριο βίο και την πολιτεία του.
Πρόκειται για μια διαφορετική περίπτωση, αφού τα πολλά παλαίσματα του δόθηκαν πλάι και μέσα στον κόσμο!
Μοιάζει να έχει αναλωθεί στο εν τω κόσμω εκκλησιαστικό και κοινωνικό έργο. Και αυτό να τον έχει σημαδέψει. Χωρίς, βεβαίως, να μην έχει γευτεί την ησυχαστική και μοναστική ζωή. Και αυτό το έζησε!
Η μεγάλη του προσφορά, όμως, στον κόσμο ήταν ιδιαίτερα πλούσια, αλλά και ευρηματική και με… συνωμοτικό χαρακτήρα ενίοτε, με ομάδες και ανθρώπους που πρόσφεραν μυστικά και αθόρυβα τη βοήθεια που παρείχε ο αρχηγός της συνωμοτικής αυτής ομάδας. Δηλαδή, ο ίδιος ο άγιος Βησσαρίων.
Όσο για την συνωμοτική διάρθρωση στηριζόταν στο εξής: Η πόλη χωριζόταν σε τομείς στους οποίους εντοπίζονταν οι έχοντες ανάγκη. Σε κάθε τομέα αντιστοιχούσε ένας υπεύθυνος τομεάρχης, αλλά οι τομεάρχες δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους! (Αντίστοιχες μεθόδους έχουν συνωμοτικές οργανώσεις).
Και έτσι ο γενικός αρχηγός μπορούσε να κρύβεται από τα μάτια της σύναξης των πολλών τομεαρχών και ουσιαστικά να μην φανερώνεται το μέγεθος της ευρύτερης φιλανθρωπικής προσφοράς που ανέπτυσσε ο άγιος!
Κάτι, όμως, που δεν κρυβόταν από τον ίδιο τον Θεό, και έτσι λάβαινε ο ίδιος πολλαπλάσιο ουράνιο μισθό! Μισθούς και ένσημα!