Συνεδριάζουν οι «σοφοί» της επιτροπής με τους «σοφούς» της κυβέρνησης για το πότε και αν θα ανοίξουν τα σχολεία, λίγο πριν ξανακλείσουν για… τις διακοπές του Πάσχα!
Όπως αναφέρει το φιλοκυβερνητικό Π.Θ., η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει καταθέσει αναλυτική πρόταση για την επάνοδο των μαθητών στις φυσικές τους τάξεις από την προσεχή Δευτέρα 5 Απριλίου. Ωστόσο η τελική απόφαση θα ληφθεί ύστερα από την εισήγηση της Επιτροπής των… «33», η οποία είναι πολύ πιθανό να μεταθέσει το άνοιγμα των σχολείων μία εβδομάδα αργότερα, στις 12 Απριλίου ή να προκρίνει τη δια ζώσης διδασκαλία σε πρώτη φάση μόνο στις περιοχές που δεν βρίσκονται στο βαθύ κόκκινο.
Σε κάθε περίπτωση η πρόταση της υπουργού Παιδείας περιλαμβάνει το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων με προτεραιότητα στα λύκεια και τα γυμνάσια και στη συνέχεια και σε μία δεύτερη φάση μετά από μία ή δύο εβδομάδες τη λειτουργία των δημοτικών και των νηπιαγωγείων, που δεν αποκλείεται να μετατεθούν για μετά το Πάσχα.
Αν δηλαδή γυμνάσια και λύκεια ανοίξουν στις 5 Απριλίου, υπάρχει η δυνατότητα για επανεκκίνηση των δημοτικών στις 12 ή στις 19 του μηνός. Για πέντε μέρες δηλαδή. Αν όμως γυμνάσια και λύκεια πάνε για τις 12 Απριλίου τότε τα δημοτικά θα ανοίξουν είτε στις 19 Απριλίου είτε τη Δευτέρα 10 Μαΐου, δηλαδή μετά το Πάσχα.
Ωστόσο αναρωτιέται κανείς, γιατί τόση βιασύνη ξαφνικά;
Εκτός από τα self test που θα «δοκιμαστούν» στο χώρο της εκπαίδευσης, μαθητές κι εκπαιδευτικούς, εστάλη εγκύκλιος στους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν ποιοι θέλουν να εμβολιαστούν με «αδιάθετες δόσεις εμβολίων».
Οι δάσκαλοι θέλουν να ξέρουν με εμβόλιο ποιας εταιρείας θα εμβολιαστούν
Το όνομα της εταιρείας που θα εμβολιαστούν οι εκπαιδευτικοί ζητεί η ΔΟΕ, καθώς και την παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων 2-3 ημερών, τουλάχιστον, για να κατατεθούν οι υπεύθυνες δηλώσεις όσων εκπαιδευτικών επιθυμούν να εμβολιαστούν.
Η ΔΟΕ ζητεί από το υπουργείο Παιδείας να ανακοινωθεί σε ποιας εταιρείας αδιάθετα εμβόλια αναφέρεται η εγκύκλιος, ώστε να υπάρχει σωστή ενημέρωση των εκπαιδευτικών.
Η ΔΟΕ κάνει λόγο για «βεβιασμένη ενέργεια εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ.» που «φανερώνει, δυστυχώς, ότι δεν υπάρχει οργανωμένος και μελετημένος σχεδιασμός για την κάλυψη των αναγκών όλων των εκπαιδευτικών να εμβολιαστούν με το εμβόλιο που επιθυμούν και για την, ουσιαστική, προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Η ΔΟΕ λέει ότι «οι σχολικές μονάδες (πλην αυτών της Ειδικής Αγωγής) λειτουργούν με τηλεκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αυτονόητο ούτε ότι βρίσκονται στα σχολεία τους ούτε ότι διαθέτουν όλον τον εξοπλισμό ώστε να ανταποκριθούν άμεσα σε τόσο ασφυκτικά χρονικά περιθώρια».
Τελικά όλο αυτό το “αλαλούμ” και οι πανικόβλητες κινήσεις σε βάρος μαθητών, γονέων αλλά και εκπαιδευτικών, γεννά εύλογα ερωτήματα ως το που αποσκοπεί.