• 0950171-2
    Κρεμαστράκια τριγωνικά 9x22mm - 10τεμ
    Μεταλλικά κρεμαστράκια τριγωνικά για εικόνες και κάδρα. Ιδανικά για ξύλα αγιογραφίας. Περιλαμβάνονται...
  • Χαρμολύπη
    Χαρμολύπη
    Συλλογικό έργο - Κλασσικά διηγήματα μεγάλων συγγραφέων 9 σημαντικοί συγγραφείς μοιράζονται τη δική τους...

Έρευνα – Τα μικρά παιδιά τα πηγαίνουν καλύτερα στο σχολείο αν οι μπαμπάδες τους περνούν χρόνο μαζί τους

Μια νέα μελέτη από το πανεπιστήμιο τους Leeds έδειξε ότι οι μπαμπάδες μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά τους ένα πλεονέκτημα στο σχολείο, απλώς συμμετέχοντας περισσότερο στη ζωή του παιδιού τους.

Ειδικότερα, οι ερευνητές έχουν δείξει ότι τα παιδιά τα πηγαίνουν καλύτερα στο δημοτικό σχολείο εάν οι μπαμπάδες τους αλληλεπιδρούν περισσότερο μαζί τους σε δραστηριότητες όπως το διάβασμα, το σχέδιο, η αφήγηση ιστοριών ή ακόμα και το τραγούδι.

Όλα τα παιδιά επωφελούνται από τον χρόνο του πατέρα
Αν και αυτό αρχίζει να αλλάζει, οι μητέρες εξακολουθούν να αναλαμβάνουν τον πρωταρχικό ρόλο φροντίδας σε πολλές οικογένειες, λέει η Helen Norman, από το Πανεπιστήμιο του Leeds, που ηγήθηκε της έρευνας.

Αλλά εάν οι μπαμπάδες ασχολούνται ενεργά με τη φροντίδα των παιδιών, αυτό «αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα τα παιδιά να έχουν καλύτερους βαθμούς στο δημοτικό σχολείο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ενθάρρυνση και η υποστήριξη των πατέρων να μοιράζονται τη φροντίδα των παιδιών με τη μητέρα, από ένα πρώιμο στάδιο στη ζωή του παιδιού, είναι κρίσιμης σημασίας».

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα σχεδόν 5.000 νοικοκυριών μητέρα-πατέρα στην Αγγλία. Τα δεδομένα προέρχονται από τη μελέτη Millennium, μια μελέτη διαμήκους γέννησης που παρακολουθεί τη ζωή περίπου 19.000 παιδιών που γεννήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2000-2002.

Οι μπαμπάδες που αλληλεπιδρούσαν τακτικά με τα τρίχρονά τους, βοήθησαν τα παιδιά τους να τα πάνε καλύτερα μέχρι την ηλικία των πέντε ετών. Ομοίως, οι μπαμπάδες που συμμετείχαν στην ηλικία των πέντε βοήθησαν τα παιδιά τους να βελτιώσουν τις σχολικές τους επιδόσεις στην ηλικία των επτά ετών.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι μαμάδες έχουν επίσης αντίκτυπο στα εκπαιδευτικά επιτεύγματα των μικρών παιδιών. Ωστόσο, η αλληλεπίδραση της μητέρας είχε περισσότερο αντίκτυπο στις κοινωνικές συμπεριφορές και τη συναισθηματική υποστήριξη – ο χρόνος του πατέρα φαινόταν να συνδέεται περισσότερο με την εκπαιδευτική επιτυχία.

Αυτό δείχνει ότι οι μπαμπάδες φέρνουν κάτι διαφορετικό στο τραπέζι – τείνουν να αλληλεπιδρούν με τα παιδιά με διαφορετικούς τρόπους.

«Υπάρχει επίσης μεγάλη πιθανότητα η συμβολή των πατέρων στη μάθηση και την ανάπτυξη των παιδιών τους να αποφέρει ιδιαίτερα και μοναδικά οφέλη, όπως τονίστηκε από προηγούμενες έρευνες», σημειώνουν οι συγγραφείς της μελέτης.

Και κάτι σημαντικό άλλο ξεχώρισε κατά τη διάρκεια της έρευνας: η αλληλεπίδραση του πατέρα βοήθησε σχεδόν όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως φυλής, γεωγραφίας, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης κ.λπ. Αυτό δείχνει πόσο ισχυρή είναι αυτή η σύνδεση. Συχνά, αυτές οι επιδράσεις είναι αξιοσημείωτες σε ορισμένους πληθυσμούς περισσότερο από άλλους, και σε ορισμένους καθόλου. Αλλά σε αυτή την περίπτωση, ο αντίκτυπος ήταν πανταχού παρών. Διαπιστώθηκε ότι οι μπαμπάδες που περνούσαν χρόνο με τα παιδιά τους ήταν πάντα χρήσιμοι.

Μπαμπάδες
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ισχυρές στατιστικές μεθόδους (μοντελοποίηση δομικών εξισώσεων και ανάλυση διαδρομής) για να μετρήσουν όλες τις σχέσεις μεταξύ των διαφορετικών μεταβλητών (συμμετοχή, συμπεριφορά και μορφωτικό επίτευγμα) ενώ συνυπολογίστηκαν άλλες μεταβλητές που ήταν πιθανό να επηρεάσουν τη γνωστική συμπεριφορά και το μορφωτικό επίτευγμα του παιδιού.

Με άλλα λόγια, έλεγχαν για την επίδραση του φύλου, της εθνικότητας, της ηλικίας του παιδιού στο σχολικό έτος, της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης του αριθμού των άλλων παιδιών (αδερφών) στο νοικοκυριό, εάν το παιδί είχε παρακολουθήσει επίσημη παιδική προσχολική μέριμνα, νηπιαγωγείο και την ηλικία του πατέρα. Όλα αυτά ελήφθησαν υπόψη και τα αποτελέσματα εξακολουθούν να ισχύουν.

Το κύριο συμπλήρωμα, λένε οι ερευνητές, είναι ότι οι μπαμπάδες πρέπει να αφιερώνουν σημαντικό χρόνο στην αλληλεπίδραση με τα παιδιά τους. Το είδος της αλληλεπίδρασης είναι λιγότερο σημαντικό. Μπορεί να είναι τραγούδι, παιχνίδι, ανάγνωση ή κάτι άλλο. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι υπάρχει η αλληλεπίδραση, λέει ο Δρ Τζέρεμι Ντέιβις, Επικεφαλής Επιπτώσεων και Επικοινωνιών, ο οποίος συνέγραψε την έκθεση.

«Η ανάλυσή μας έδειξε ότι οι πατέρες έχουν σημαντικό, άμεσο αντίκτυπο στη μάθηση των παιδιών τους. Θα πρέπει να το αναγνωρίζουμε αυτό και να βρίσκουμε ενεργά τρόπους για να υποστηρίξουμε τους μπαμπάδες να παίξουν τον ρόλο τους, αντί να ασχολούμαστε μόνο με τις μητέρες ή να ακολουθήσουμε μια προσέγγιση ουδέτερη ως προς το φύλο», λέει ο Davies.

Οι δραστηριότητες με «αλληλεπίδραση» πατέρα παιδιού:

ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Λέγοντας ιστορίες (όχι από βιβλίο).
Παίζοντας/ακούγοντας μουσική, τραγουδώντας.
μουσικές δραστηριότητες
Σχέδιο, ζωγραφική ή κατασκευή πραγμάτων.
Παίζοντας με παιχνίδια ή παιχνίδια σε εσωτερικούς χώρους.
Παίζοντας αθλήματα ή σωματικά ενεργά παιχνίδια σε εξωτερικούς ή εσωτερικούς χώρους.
Μεταφορά του παιδιού στο πάρκο ή στην υπαίθρια παιδική χαρά.

Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης ορισμένες πτυχές που μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική ανάπτυξη των παιδιών. Πράγματα όπως η φτώχεια, για παράδειγμα, βρέθηκε να έχουν μεγάλο αντίκτυπο. Σε αυτό το πλαίσιο, η συμμετοχή των γονέων γίνεται ακόμη πιο σημαντική.

Μπορείτε να διαβάσετε την έρευνα εδώ

επιμέλεια Hellas-now.com
πηγή