Η «απόσυρση» του Λιάπη Ιερώνυμου

“Έπρεπε η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος να είχε αποσύρει τον κ. Ιερώνυμο, γιατί κατά παράβαση των Ιερών Κανόνων συλλειτούργησε με καθηρημένο, και αφορισμένο λαϊκό”…

 Γράφει ο Μέτοικος

Ο Μητροπολίτης του Άστεως των Αθηνών Ιερώνυμος προκάλεσε όχι ευχάριστους συνειρμούς με τη δήλωση του πως, θα εγκατέλειπε τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο του «πάσης Ελλάδος» που, κάποτε του αμφισβήτησε ο π.Βαρθολομαίος, εάν «βρεθεί μια ομάδα αρχιερέων που να [του] πει “ξέρετε καλός είστε, αλλά λίγο κουρασμένος, δεν αποσύρεστε;».

Ο  Αθηνών Ιερώνυμος δεν «λέει για να λέει». Όταν κοπάζει ο θόρυβος της ημέρας, ως καλόγερος, γίνεται ευαίσθητος στους ψίθυρους της νύχτας. Τον ενοχλεί και, δίκαια, ο συνωστισμός των μετριοτήτων στα σκαλιά της Αρχιεπισκοπής, γι αυτό με έπαρση εξουσίας από τον απόλυτο έλεγχο της Ιεραρχίας, πετά για δεύτερη φορά το «γάντι» στα πρόσωπα των μνηστήρων.

Όπως, βέβαια, ήταν αναμενόμενο δεν βρέθηκαν ιεράρχες που, τέλος πάντων, να έχουν κάτι ώστε να συγκροτήσουν την ομάδα που θα ζητούσε την «απόσυρση» του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου που, οι επικριτές του σε μαζώξεις «λαμπρών ονομαστηρίων» όπου, πήζετε η «τυρεία» και πληθαίνουν τα μέλη των παρασυναγωγών, του καταλογίζουν μειωμένα ανακλαστικά λόγω γήρατος.

Όμως εάν «ο άνθρωπος δεν θέλει πολλά για να είναι άκακος (όπως ο Αθηνών Ιερώνυμος). Και επιτυχημένος (σαν τον Αρχιεπίσκοπο Ελλάδος) [παρά μόνο] Λίγο κρασί, λίγο ψωμί για φαγοπότι. Χριστούγεννα και Ανάσταση», γιατί ο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος δεν αξιοποιεί το δικαίωμα που του δίνει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος για να υποβάλει «εγγράφως κανονικήν παραίτησιν προς τη Διαρκή Σύνοδο, η οποία, μετά την αποδοχή της, την ανακοινώνει στο υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος»;

Τι τον εμποδίζει να αποσυρθεί στην υπέροχη Μονή των Αγίων Θεοδώρων στη Ζάλτσα Βοιωτίας, αφού θέλει να «ζήσει και λίγο πιο ελεύθερος»;

Μήπως δε γνωρίζει ότι, όχι μόνο για τα κελιά των μοναχών, αλλά και για τους πάσης φύσεως θρόνους ισχύει το  «σήµερον εµού, αύριο ετέρου και ουδέποτε τινός»;

Γιατί υποκρίνεται, αφού αγαπά την εξουσία; Και αφού, όπως υποστηρίζει «αγάπη μπορεί να κάνεις όπου και να ’σαι» ποιους προκαλεί να βρουν το θάρρος να του ζητήσουν να αποσυρθεί;

Μητροπολίτες από τις δεκάδες χειροτονίες του, που κινούν την πτέρνα κατά του ευεργέτου ή τους επισκόπους που γνωρίζονται με την επωνυμία «τα χριστοδουλάκια»;

Ο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος δεν πρέπει να αποσυρθεί γιατί είναι κουρασμένος.

Έπρεπε να είχε ήδη αποσυρθεί, γιατί έβαλε «πλάτη» σε μια κυβέρνηση που ξεπούλησε στους Σλάβους το όνομα και την Ιστορία  της Μακεδονίας.

Έπρεπε να είχε κιόλας παραιτηθεί από ντροπή, γιατί προτίμησε την ένοχη σιωπή όταν ο Λαός της Βορείου Ελλάδος διαδήλωνε κατά της επαίσχυντης συμφωνίας των Πρεσπών.

Έπρεπε να είναι ήδη στο ησυχαστήριό του, διότι «εν κρυπτώ και παραβύστω» συμφώνησε με τον μέγα διαιρέτη της Ορθοδόξου Εκκλησίας π.Βαρθολομαίο για το όνομα της Εκκλησίας των βουλγαρόφωνων στα Σκόπια.

Έπρεπε η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος να είχε αποσύρει τον κ. Ιερώνυμο, γιατί κατά παράβαση των Ιερών Κανόνων συλλειτούργησε με καθηρημένο, και αφορισμένο λαϊκό.

Έπρεπε να έχει ήδη παραιτηθεί από ντροπή για το κακό που προξένησε στην ενότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας με την υποταγή του στο θέλημα του Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου και, στα κελεύσματα όσων κανοναρχούν το Φανάρι.

Όμως, αν τον πλούτο πολλοί εμίσησαν και τη δόξα ουδείς, γιατί ο Αθηνών Ιερώνυμος να αποτελέσει εξαίρεση;

 πηγή