Είναι η προϋπόθεση για την καθαρότητα της καρδιάς, της απάθειας, και της σωτηρίας.
Γι’ αυτό και οι Άγιοι Πατέρες μας διδάσκουν την φύλαξη του νου.
Ο Όσιος Φιλόθεος ο Σιναΐτης, γράφει στα Νηπτικά Κεφάλαια του: Να φρουρείς τον νου σου με πάρα πολύ μεγάλη ακρίβεια.
Όταν λοιπόν αντιληφθείς κάποιο λογισμόν, αντιμίλησε σ’ αυτόν και αμέσως κάλεσε γρήγορα το Χριστόν να σε υπερασπισθεί. Και ο γλυκός Ιησούς, ενώ ακόμη θα μιλάς θα σου πει: Εδώ είμαι για να σου δώσω βοήθειαν. (Ησ. ΜΗ’. 9).
Αφού όλοι οι εχθροί, με την προσευχή, θα καθησυχάσουν, εσύ πάλι πρόσεχε στο νου σου. Ιδού νέα κύματα, περισσότερα από τα πρώτα, έρχονται απανωτά και η ψυχή κολύμπα πάνω σ’ αυτά.
Αλλά ιδού και πάλιν ο Ιησούς. Τον ξυπνά ο μαθητής και ως Θεός επιτιμά τους πονηρούς ανέμους. (Ματθ. Η’ 25-26). Όταν βρεις άνεση από τον πόλεμο αυτόν κάποια ώρα ή στιγμή να δοξάσεις Εκείνον, που σε έσωσε και έχε την μνήμην του θανάτου.
Ας προσέχουμε λοιπόν την φύλαξη του νου και ας πολεμούμε κάθε κακόν λογισμόν.
Γι’ αυτό και οι Άγιοι Πατέρες μας διδάσκουν την φύλαξη του νου.
Ο Όσιος Φιλόθεος ο Σιναΐτης, γράφει στα Νηπτικά Κεφάλαια του: Να φρουρείς τον νου σου με πάρα πολύ μεγάλη ακρίβεια.
Όταν λοιπόν αντιληφθείς κάποιο λογισμόν, αντιμίλησε σ’ αυτόν και αμέσως κάλεσε γρήγορα το Χριστόν να σε υπερασπισθεί. Και ο γλυκός Ιησούς, ενώ ακόμη θα μιλάς θα σου πει: Εδώ είμαι για να σου δώσω βοήθειαν. (Ησ. ΜΗ’. 9).
Αφού όλοι οι εχθροί, με την προσευχή, θα καθησυχάσουν, εσύ πάλι πρόσεχε στο νου σου. Ιδού νέα κύματα, περισσότερα από τα πρώτα, έρχονται απανωτά και η ψυχή κολύμπα πάνω σ’ αυτά.
Αλλά ιδού και πάλιν ο Ιησούς. Τον ξυπνά ο μαθητής και ως Θεός επιτιμά τους πονηρούς ανέμους. (Ματθ. Η’ 25-26). Όταν βρεις άνεση από τον πόλεμο αυτόν κάποια ώρα ή στιγμή να δοξάσεις Εκείνον, που σε έσωσε και έχε την μνήμην του θανάτου.
Ας προσέχουμε λοιπόν την φύλαξη του νου και ας πολεμούμε κάθε κακόν λογισμόν.