Η Google αναγκάζεται να πουλήσει το Chrome - Τι αλλάζει στο searching

Η Google αναγκάζεται να πουλήσει το Chrome – Τι αλλάζει στο searching

Η Google αναγκάζεται να πουλήσει το Chrome – Τι αλλάζει στο searching

Η Google αναγκάζεται να πουλήσει το Chrome - Τι αλλάζει στο searching

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση πως το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ απαίτησε από την Google να πουλήσει το Chrome, ώστε να “σπάσει” το μονοπώλιό της στις μηχανές αναζήτησης.

Πρόκειται για ένα μόνο από τα μέτρα που συζητήθηκαν αφού μεταξύ άλλων οι κυβερνητικοί δικηγόροι πρότειναν στον ομοσπονδιακό δικαστή να υποχρεώσει την εταιρεία να σταματήσει να συνάπτει συμβόλαια με εταιρείες, όπως η Apple και η Samsung, που ορίζουν τη μηχανή αναζήτησης της Google ως προεπιλογή στα smartphones και στα προγράμματα περιήγησης.

Τα μέτρα αυτά ήρθαν ως συνέπεια της ιστορικής δικαστικής απόφασης του Αυγούστου σύμφωνα με την οποία η Google “παρανόμως εξαφάνισε τον ανταγωνισμό στις διαδικτυακές αναζητήσεις”.

«Η αποκατάσταση του ανταγωνισμού στις αγορές γενικής αναζήτησης και διαφημίσεων με κείμενο αναζήτησης, όπως αυτές λειτουργούν σήμερα, απαιτεί την ενεργοποίηση μιας διαδικασίας που η Google έχει καταπνίξει εδώ και καιρό», ανέφεραν οι κυβερνητικοί δικηγόροι.

Σε απάντηση, η Google δήλωσε ότι, με τις προτάσεις της, το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ «επέλεξε να προωθήσει μια ριζοσπαστική παρεμβατική ατζέντα που θα βλάψει τους Αμερικανούς και την ηγετική θέση της Αμερικής στην παγκόσμια τεχνολογία».

«Η εξωφρενικά υπερβολική πρόταση του υπουργείου Δικαιοσύνης ξεπερνά κατά πολύ την απόφαση του δικαστηρίου», δήλωσε ο Kent Walker, πρόεδρος διεθνών υποθέσεων της Google. «Θα κατέστρεφε μια σειρά προϊόντων της Google – πέρα από την Αναζήτηση – που οι άνθρωποι αγαπούν και βρίσκουν χρήσιμα στην καθημερινότητά τους», συνέχισε.

Η Google αναγκάζεται να πουλήσει το Chrome – Τι αλλάζει στο searching© Παρέχεται από: News247.gr

Η Google αναμένεται να καταθέσει τις δικές της προτάσεις για μέτρα αποκατάστασης έως τις 20 Δεκεμβρίου ενώ ο δικαστής αναμένεται να εκδώσει απόφαση έως το καλοκαίρι του 2025.

Ποιοι άλλοι περιορισμοί επιβλήθηκαν

Η μηχανή αναζήτησης της Google καλύπτει περίπου το 90% όλων των διαδικτυακών αναζητήσεων παγκοσμίως, σύμφωνα με την πλατφόρμα ανάλυσης διαδικτυακής κίνησης Statcounter.

Οι κυβερνητικοί δικηγόροι υποστήριξαν επίσης ότι η ιδιοκτησία και ο έλεγχος της Google στο Chrome, καθώς και στο λειτουργικό σύστημα Android, της επέτρεψαν να διοχετεύει χρήστες στη μηχανή αναζήτησής της.

Μέρος της πρότασης περιλαμβάνει την απαγόρευση επανεισόδου της Google στην αγορά περιηγητών για πέντε χρόνια.

Το DOJ πρότεινε επίσης τη δικαστική επίβλεψη του Android για να διασφαλιστεί ότι η εταιρεία δεν θα χρησιμοποιεί το σύστημα του για να «προωθεί τις γενικές υπηρεσίες αναζήτησης και τα μονοπώλια διαφημίσεων κειμένου αναζήτησης».

Google

Άνοιγμα στον ανταγωνισμό

Οι προτεινόμενες αλλαγές θα μπορούσαν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην αποκατάσταση του ανταγωνισμού στην αγορά διαδικτυακής αναζήτησης, σύμφωνα με την καθηγήτρια Laura Phillips-Sawyer από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Georgia.

Τα δεδομένα χρηστών που εξασφάλισε η Google λόγω της κυριαρχίας της στην αναζήτηση βοήθησαν «να βελτιώσει τον αλγόριθμο αναζήτησής της και να πουλήσει διαφημίσεις με κείμενο», δήλωσε η Phillips-Sawyer.

«Ωστόσο, αυτά τα συμβόλαια καθιστούν αδύνατο για οποιονδήποτε νέο παίκτη στην αναζήτηση να εξασφαλίσει ένα κανάλι διανομής, και χωρίς πραγματική δυνατότητα προσέγγισης των καταναλωτών, κανείς δεν θα επενδύσει σε τέτοια καινοτομία».

Τι αλλαγές θα φέρει η απόφαση στο searching

Η ίδια η εταιρεία υποστήριξε στο δικαστήριο ότι “αν δεν σας αρέσει η Google, μπορείτε να αλλάξετε την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στη συσκευή σας”. Ωστόσο, όπως λέει στη συνέχεια, “οι άνθρωποι δεν την αλλάζουν, γιατί την προτιμούν”. Και όντως έχει δίκιο.

Ο CEO της Microsoft, Satya Nadella, κατέθεσε ότι η αδιαμφισβήτητη κυριαρχία της Google δημιούργησε ένα «Google web».

«Ξυπνάς το πρωί, πλένεις τα δόντια σου και ψάχνεις στη Google», είπε ο Nadella στην κατάθεσή του. «Όλοι μιλούν για το ανοιχτό διαδίκτυο, αλλά στην πραγματικότητα υπάρχει το διαδίκτυο της Google».

Μια πιο εύκολα υλοποιήσιμη πρόταση είναι η εισαγωγή μιας επιλογής αρχικής οθόνης, όπου οι χρήστες που ανοίγουν έναν περιηγητή για πρώτη φορά καλούνται να επιλέξουν αν θα χρησιμοποιήσουν τη Google ή έναν ανταγωνιστή όπως το Bing της Microsoft.

Ωστόσο, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι αυτό θα οδηγήσει σε μαζική εγκατάλειψη της Google, απλά και μόνο επειδή για τους περισσότερους ανθρώπους “λειτουργεί“.

Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι η Google ήταν μία από τις πολλές μηχανές αναζήτησης που εμφανίστηκαν κατά τα πρώτα χρόνια του διαδικτύου, με γνωστούς ανταγωνιστές όπως το Yahoo και το Ask (πρώην Ask Jeeves), καθώς και λιγότερο γνωστούς όπως το Lycos και το AltaVista.

Αλλά μέσα σε μια δεκαετία, η Google δεν έγινε μόνο ο κυρίαρχος της αγοράς, αλλά και μέρος της γλώσσας μας.

Απόφαση που μεροληπτεί υπέρ της Bing;

Παρά την κυκλοφορία του Bing από τη Microsoft το 2009, κανείς δεν έχει καταφέρει να αποκαθηλώσει τη Google.

Ο αναλυτής Colin Sebastian από την Baird Equity Research σημείωσε ότι η Microsoft έχει προσπαθήσει να αυξήσει το μερίδιο της μηχανής αναζήτησής της, χρησιμοποιώντας διάφορες τακτικές, όπως το να πληρώνει τους χρήστες να τη χρησιμοποιούν ή να την ενσωματώνει στο Office.

«Είναι σαφές ότι οι άνθρωποι προτιμούν τη Google έναντι του Bing», είπε ο Sebastian.

Ο CEO της Chamber of Progress, Adam Kovacevich, δήλωσε ότι η απόφαση της Δευτέρας προσφέρει «αδικαιολόγητη προώθηση» στη Microsoft.

«Ο μεγαλύτερος κερδισμένος από τη σημερινή απόφαση δεν είναι οι καταναλωτές ή οι μικρές τεχνολογικές εταιρείες, αλλά η Microsoft», είπε ο Kovacevich. «Η Microsoft έχει επενδύσει ελάχιστα στην αναζήτηση για δεκαετίες, αλλά η απόφαση ανοίγει την πόρτα για μια δικαστική εντολή υπέρ του Bing. Αυτό είναι ένα χτύπημα στους καταναλωτές που επέλεξαν τη Google γιατί τη θεωρούν καλύτερη».

πηγή