Η οποιαδήποτε προσφυγή στη Χαγη ισοδυναμεί με… λαιμητόμο για την Ελλάδα, ενώ θα «κοντύνει» την κυριαρχία της χώρας μας και θα αφανίσει τα κυριαρχικά δικαιώματά μας

Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, στις 6 Ιουνίου 2023, ο Κ. Μητσοτάκης, πέραν των άλλων, δήλωσε: «Μπορούμε να προσφύγουμε στο Δ.Δ. Χάγης με την Τουρκία, αλλά μόνο για τις θαλάσσιες ζώνες, την ΑΟΖ και την υφαλοκρηπίδα, και όχι για την ελληνική κυριαρχία και την αποστρατιωτικοποίηση».

 Από την Κύρα Αδάμ

Η δήλωση αυτή απηχεί μόνο το παρελθόν και υποδηλοί άγνοια της πραγματικότητας και των κινδύνων για τα εθνικά θέματα. Και τούτο, διότι η δήλωση αυτή ίσχυε πριν από την αποχώρηση της Ελλάδας από το ΝΑΤΟ και πριν από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974. Από το 1974 μέχρι σήμερα, το 2023, όλες οι κυβερνήσεις έχουν κάνει εγκληματικές ενέργειες και πλείστα λάθη, βάσει των οποίων οποιαδήποτε προσφυγή στο ΔΔΧ ισοδυναμεί με λαιμητόμο για τη χώρα, ενώ θα κοντύνει την ελληνική κυριαρχία και θα αφανίσει τα κυριαρχικά δικαιώματα.

Η περίπτωση προσφυγής στο ΔΔΧ μόνο για την ΑΟΖ, χωρίς προηγουμένως η όποια κυβέρνηση προκύψει, θεραπεύσει τα λάθη από το 1974 μέχρι σήμερα και κυρίως τα πρόσφατα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, θα αποτελέσει άκρως επικίνδυνη ενέργεια, διότι τα ελληνικά λάθη και οι αοριστίες καθιστούν απαγορευτική την οριοθέτηση της ΑΟΖ με την Τουρκία, ενώ ταυτόχρονα τίθεται υπό διαπραγμάτευση η ελληνική κυριαρχία. Σε περίπτωση προσφυγής στο ΔΔΧ μόνο για την ΑΟΖ, η Τουρκία θα θέσει πλείστα θέματα, με πρωτεύον το θέμα των βραχονησίδων.

Για πρώτη φορά, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη και ΥΠΕΞ Δένδια, ο Τούρκος ΥΠΕΞ Τσαβούσογλου έθεσε ευθέως θέμα ιδιοκτησίας των βραχονησίδων του Αιγαίου και της Μεσογείου, ενώ για πρώτη φορά η έκθεση του αμερικανικού Κογκρέσου το 2022 παρουσιάζει στη σελ. 34 χάρτη με 39 βραχονησίδες ότι δεν ανήκουν στην Ελλάδα, αλλά ούτε και στην Τουρκία, δηλαδή είναι αδέσποτες, χωρίς ιδιοκτήτη, άρα προς μοιρασιά.

Ο λόγος αμφισβήτησης της ελληνικότητας των βραχονησίδων από την Τουρκία βασίζεται στο γεγονός ότι χωρίς αποδεδειγμένα καθορισμένη κυριαρχία το Δ.Δ. Χάγης δεν μπορεί να οριοθετήσει με καμιά μέθοδο την ΑΟΖ. Το ΔΔΧ για να οριοθετήσει ΑΟΖ μεταξύ Τουρκίας – Ελλάδας πρέπει να έχει μπροστά του τη συγκεκριμένη κυριαρχία των δύο χωρών. Ετσι η Τουρκία θα θέσει θέμα κυριαρχίας των βραχονησίδων σε Αιγαίο και Μεσόγειο.

Επειδή η Ελλάδα έχει δηλώσει στο ΔΔΧ ότι δεν συζητά και δεν διαπραγματεύεται την ελληνική κυριαρχία, το Δικαστήριο δεν μπορεί να οριοθετήσει ΑΟΖ, εκτός της περίπτωσης η ελληνική κυβέρνηση να προσκομίσει στο ΔΔΧ τους τίτλους (συμβόλαια) ελληνικής ιδιοκτησίας των βραχονησίδων και έτσι να καταρριφθεί κάθε νομικό κατασκεύασμα και ισχυρισμός της Τουρκίας στο Δικαστήριο.

Αυτοί οι ελληνικοί τίτλοι υπάρχουν -δεν είναι η Συνθήκη της Λωζάννης και των Παρισίων-, αλλά άλλοι τίτλοι, και μάλιστα με προσυπογραφή της Τουρκίας, τους οποίους η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει μπει στον κόπο να εντοπίσει, να τους αξιοποιήσει και επομένως να κόψει ολοσχερώς τον βήχα του Τσαβούσογλου, ο οποίος από τις αρχές του 2022 δηλώνει συνεχώς ότι οι βραχονησίδες δεν είναι ελληνικές αλλά και τουρκικές.

Η Συνθήκη της Λωζάννης, στο άρθρο 12 ορίζει ότι «όλα τα νησιά που κείνται μέχρι τα 3 ν.μ. από τις τουρκικές ακτές παραμένουν στην τουρκική κυριαρχία». Δυστυχώς, δεν ορίζει ότι και οι βραχονησίδες μέχρι τα 3 ν.μ. παραμένουν σε τουρκική κυριαρχία, ώστε να μην μπορεί η Τουρκία να διεκδικεί βραχονησίδες πέραν των 3 ν.μ. από τις τουρκικές ακτές. Δυστυχώς, και στη Συνθήκη Παρισίων όπως και της Λωζάννης δεν υπάρχει η λέξη βραχονησίδα και, επίσης, δυστυχώς, οι Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων δεν ορίζουν ότι οτιδήποτε (νησιά, νησίδες και βραχονησίδες) που κείται πέραν των 3 ν.μ. από τις τουρκικές ακτές ανήκει στην Ελλάδα.

Η Αγκυρα εκμεταλλεύεται τα κενά των Συνθηκών, οι οποίες δεν έχουν καμιά σχέση με τις βραχονησίδες. Ωστόσο, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προκειμένου να αντικρούσει την επιστολή της Τουρκίας στον ΟΗΕ, με την οποία αμφισβητεί την ελληνικότητα των βραχονησίδων, απέστειλε το 2022 απαντητική επιστολή με την οποία ανοήτως και ψευδώς υποστηρίζει ότι οι βραχονησίδες του Αιγαίου παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τις Συνθήκες.

Με τα στοιχεία που παρατίθενται, το ΔΔΧ θα δώσει έγγραφη απόφαση σε Ελλάδα και Τουρκία ότι δεν μπορεί να οριοθετήσει ΑΟΖ λόγω ακαθόριστης κυριαρχίας-ιδιοκτησίας των βραχονησίδων και θα συστήσει στις δύο χώρες να διαπραγματευτούν και να λύσουν το πρόβλημα και να επανέλθουν στο ΔΔΧ. Ετσι η Τουρκία θα έχει εξασφαλίσει διαφιλονικούμενη ιδιοκτησία-κυριαρχία των βραχονησίδων και μάλιστα μέσω του ΔΔΧ.

Η Ελλάδα μάλλον δεν θα δεχτεί να διαπραγματευτεί με την Τουρκία την κυριαρχία των βραχονησίδων, αφού η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν μπόρεσε να τη διασφαλίσει και μάλιστα στο πλαίσιο του ΟΗΕ. Ετσι, είναι βέβαιο ότι η Αγκυρα, με ατού το ΔΔΧ και την άρνηση της Αθήνας να διαπραγματευτεί, θα καταγγείλει την Ελλάδα στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ ώστε να αρχίσει η μοιρασιά.

Συνοψίζοντας, η Τουρκία έκτισε την τουρκολιβυκή ΑΟΖ με υλικά που της έδωσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη (Ρόδος – Καστελόριζο) στη Μεσόγειο και την ανικανότητα διασφάλισης της ελληνικότητας των βραχονησίδων, με τα ψεύδη και τις αοριστίες στις ελληνικές επιστολές στον ΟΗΕ.

Τα 10 ν.μ. εθνικού εναέριου χώρου και η περιοχή της έρευνας και διάσωσης

Σε προσφυγή στο ΔΔΧ μόνο για την ΑΟΖ, η Τουρκία, όπως έχει πολλαπλώς προαναγγείλει, θα θέσει θέμα ελληνικού εναέριου χώρου και θαλάσσιων περιοχών έρευνας και διάσωσης (SAR), με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η οριοθέτηση ΑΟΖ Ελλάδας – Τουρκίας από το ΔΔΧ.

Οπως φαίνεται στον Χάρτη 2, η απόσταση, με κόκκινο, από τη βόρεια Σάμο μέχρι τις τουρκικές ακτές είναι 16 ν.μ. και η μέση γραμμή της ΑΟΖ είναι 8 ν.μ. για κάθε χώρα. Ο ελληνικός εθνικός εναέριος χώρος (με πράσινο χρώμα) είναι 10 ν.μ. και η μέση γραμμή της ΑΟΖ της Τουρκίας με μαύρο χρώμα είναι 8 ν.μ. Ετσι, ο ΕΕΧ των 10 ν.μ. επικαλύπτει 2 ν.μ. την τουρκική ΑΟΖ. Δηλαδή, στη θάλασσα υπάρχει τουρκική ΑΟΖ 8 ν.μ. (τουρκικό κυριαρχικό δικαίωμα) και από πάνω (επικάλυψη) ελληνικός εναέριος χώρος 10 ν.μ., ενώ το ίδιο ισχύει για τη Σαμοθράκη κ.λπ.

Γόρδιοι δεσμοί στην οριοθέτηση ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας

Παράλληλα, η περιοχή αυτή στη Σάμο επικαλύπτεται ως περιοχή SAR από Ελλάδα και Τουρκία, διότι ακόμα οι δύο χώρες δεν έχουν συμφωνήσει τα όρια των περιοχών τους. Επισημαίνεται ότι η Αγκυρα μονομερώς έχει ορίσει με τον νόμο 24611/12 Δεκ. 2001 περιοχή SAR μέχρι τη μέση του Αιγαίου και την περιοχή αυτή την έχει καταχωρίσει ο ΙΜΟ στο επίσημο εγχειρίδιο θαλάσσιας έρευνας (GSP), το οποίο συνεχώς επικαλείται η Αγκυρα.

Η «κυριακάτικη δημοκρατία» παρουσιάζει ως τεκμήριο την τουρκική αγγελία Α 3991/6 Ιουνίου 2023, που ενημερώνει διεθνώς ότι η τουρκική SAR, σύμφωνα με τον ΙΜΟ, είναι στο μέσο του Αιγαίου (25ος μεσημβρινός).

notam tourkikiΗ τουρκική αγγελία Α3991/2023

Καθ’ όμοιο τρόπο το ΔΔΧ θα παραπέμψει Ελλάδα και Τουρκία στον ICAO, IMO και στον ΟΗΕ να λύσουν τις διαφορές τους και η Ελλάδα θα χάσει χωρίς αντάλλαγμα τα 10 ν.μ. ΕΕΧ, τα σχέδια πτήσης, το FIR Αθηνών, το οποίο όλες οι κυβερνήσεις από το 1999 το έχουν θέσει σε μόνιμη παρανομία, την περιοχή SAR, τη Ζώνη Αλιείας κ.λπ.

Οποιαδήποτε προσφυγή στο ΔΔ Χάγης χωρίς προηγουμένως να θεραπευτούν οι ελληνικές αστοχίες και ανοησίες κομματικής σκοπιμότητας και συμφέροντος συγκάλυψης θα αποτελέσει εξόχως επικίνδυνη ενέργεια, που θα οδηγήσει σε αρνητικές εξελίξεις χωρίς δυνατότητα ανατροπής τους.

Περίπλοκο και άκρως επικίνδυνο θέμα οι βραχονησίδες

Το θέμα των βραχονησίδων στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο είναι ακόμα πιο περίπλοκο και επικίνδυνο, ακόμα και στην περίπτωση που η νέα ελληνική κυβέρνηση διασφαλίσει την ελληνικότητά τους. Και τούτο, διότι η γεωγραφική θέση των νήσων και βραχονησίδων σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα αποτελεί μοναδική παγκόσμια περίπτωση που δεν έχει, δυστυχώς, προβλεφθεί από τη Σύμβαση της Θάλασσας.

Για παράδειγμα, οι βραχονησίδες νοτιοανατολικά της Ρόδου (Χήνα κ.λπ.) αποτελούν τείχος-εμπόδιο επέκτασης της ΑΟΖ Ρόδου ακόμα και στην περίπτωση που η Αθήνα παρουσιάσει τους απόλυτους τίτλους ελληνικής ιδιοκτησίας των βραχονησίδων – εκτός και αν οι αρμόδιοι ισχυριστούν ότι η ΑΟΖ Ρόδου θα περνάει «κοκορέτσι» τις βραχονησίδες.

Το πρόβλημα στην ΑΟΖ με το τείχος των βραχονησίδων εμφανίζεται ακόμα μεγαλύτερο στην περιοχή από Ρόδο μέχρι Σάμο, όπου εκεί υπάρχουν 100 και πλέον ελληνικές βραχονησίδες, αλλά και στο νοτιοανατολικό άκρο της Κρήτης με τις τρεις μεγάλες βραχονησίδες, με πρώτη τη Χρυσή.

Το επικίνδυνο θέμα με τις βραχονησίδες, σε περίπτωση προσφυγής για την ΑΟΖ, παρουσιάζεται ενδεικτικά στον Χάρτη 1. Ανατολικά νοτιοανατολικά της Ρόδου υπάρχουν πέντε βραχονησίδες, με μεγαλύτερη τη Χήνα, και έχουν μόνο χωρικά ύδατα, όπως φαίνεται με κόκκινο χρώμα στον χάρτη.

Οι βραχονησίδες ανατολικά – νοτιοανατολικά της Ρόδου έχουν μόνο χωρικά ύδατα και αποτελούν «τείχος» για την ΑΟΖ Ρόδου στην περιοχή

Οι βραχονησίδες αυτές δεν επιτρέπουν ΑΟΖ στη Ρόδο, ανατολικά και νοτιοανατολικά της νήσου, διότι αυτή η ΑΟΖ βρίσκει τείχος στις βραχονησίδες. Ωστόσο, το πρόβλημα αυτό, σε συνδυασμό με την ελληνοτουρκική συμφωνία τον Αύγουστο 2019, όταν ο Ελληνας ΥΠΕΞ επιπόλαια και επικίνδυνα αποδέχτηκε εγγράφως ότι η περιοχή μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου κείται στη Μεσόγειο και όχι στο Αιγαίο, οδηγεί σε απώλεια κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Και τούτο, διότι έδωσε το δικαίωμα στην Τουρκία να έχει 12 ν.μ. χωρικά ύδατα λόγω Μεσογείου, και η Τουρκία να μετατρέπει τη διεθνή θάλασσα εντός του FIR Αθηνών σε τουρκική κυριαρχία και να εκτελεί συνεχώς ασκήσεις με πυρά, όπως αυτή την εβδομάδα, σε περιοχή που φαίνεται στον χάρτη με κόκκινο. Η περιοχή αυτή μπαίνει σφήνα ανάμεσα σε Ρόδο – Καστελόριζο και σε συνδυασμό με τις βραχονησίδες αφανίζει την ΑΟΖ Ρόδου.

notam ellinikiΗ ελληνική αγγελία Α1698/2023

Η «κυριακάτικη δημοκρατία» παρουσιάζει την ελληνική αγγελία Α 1698/23 ως τεκμήριο, με την οποία η Ελλάδα δηλώνει διεθνώς ότι η περιοχή της τουρκικής άσκησης με πυρά μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου κείται εντός του FIR Αθηνών, για να πάρει αστραπιαία απάντηση από την Τουρκία ότι η περιοχή της άσκησης αποτελεί τουρκική κυριαρχία.

πηγή