Η προπαγάνδα υπέρ της «μαγείας» των Χριστουγέννων

Μαθήματα εφαρμοσμένης προπαγάνδας

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης

ΜΕΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ
  • «Όλη η μαγεία των Χριστουγέννων – Ellinikon Experience Park».
  • «Η μαγεία είναι να μοιράζεσαι» (Public).
  • «Χριστουγεννιάτικη μαγεία: Xmas Cappuccino» (Γρηγόρης).
  • «Μαγικά Χριστούγεννα» (Lidl).
  • «Μαγικές γιορτές» (σούπερ-μάρκετ Τζουμάνης)
  • «Χριστούγεννα, μαγικές γιορτές» (βιβλίο που περιέχει «νέες ιδέες για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά: με χαρτόνι, κετσέ, χρώματα, χάντρες και αστεράκια μπορούμε εύκολα και γρήγορα να φτιάξουμε μαζί με τα παιδιά μας χαριτωμένες φιγούρες που θα στολίσουν το τραπέζι, το χριστουγεννιάτικο δέντρο ή την τάξη»)
  • «Έτσι ξαφνικά, ο μάγος Ανακατώστρας ανακάτεψε τα φετινά Χριστούγεννα, με τα φίλτρα του τα μαγικά! Στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας ξόρκια να λύσουμε όλοι μαζί!» (χριστουγεννιάτικη πρόσκληση δημοτικού σχολείου του Ν. Αττικής).

Αυτά είναι μερικά χαρακτηριστικά συνθήματα, με τα οποία μας βομβαρδίζουν σχεδόν καθημερινά οι διαφημιστές ενόψει των Χριστουγέννων. Κοινός παρονομαστής όλων αυτών των παράδοξων συνθημάτων είναι η προπαγάνδα υπέρ της «χριστουγεννιάτικης μαγείας» ή των «μαγικών γιορτών».

Είναι παράδοξα τα συνθήματα, διότι την χριστουγεννιάτικη περίοδο προετοιμαζόμαστε να εορτάσουμε την ενανθρώπηση του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού, ο οποίος, βεβαίως, ουδεμία σχέση έχει με την άσκηση μαγείας.

Ο Αρχιμ. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος (Υπάρχουν μάγια;, εκδ. Ορθόδοξου Τύπου, 1973, σελ. 15) στο ερώτημα «τι είναι μαγεία» απαντούσε:

«Η μαγεία είναι έργον σατανικόν. Είναι συνεργεία διαβολική. […] Είναι σαν μια τέχνη, με την οποίαν καλούν μερικοί, που έχουν παραδώσει την ψυχήν τους εις τον Σατανάν, τα πονηρά πνεύματα, να τους βοηθήσουν είτε για καλό, όπως νομίζουν, είτε για κακό».

Κι όμως, τα παιδιά μας εκπαιδεύονται να πιστεύουν στην μαγεία και να περιμένουν το δώρο τους από έναν χοντρό Άι Βασίλη με κόκκινη στολή που του αφήνουν στο τραπεζάκι του σαλονιού μελομακάρονα και γάλα. Φυσικά, αυτός ο Άι Βασίλης δεν έχει καμία σχέση με τον ασκητικό Μ. Βασίλειο, πρόκειται ξεκάθαρα για την διακωμώδηση του Αγίου.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Δυστυχώς, ο παγκόσμιος δαιμονικός μηχανισμός της προπαγάνδας εμβολιάζει διανοητικά τους πολίτες με νεοεποχίτικα μηνύματα περί μαγείας όχι μόνο μέσω συνθημάτων τα οποία αναγράφονται σε αφίσες ή σχολικές προσκλήσεις, αλλά και μέσω παραμυθιών, μυθιστορημάτων, τηλεοπτικών προγραμμάτων ή κινηματογραφικών ταινιών, που καλλιεργούν την περιέργεια των τηλεθεατών (ιδίως των ανηλίκων) για την μαγεία, τον αποκρυφισμό και τον σατανισμό.

Κλασικά παραδείγματα αποτελούν «ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» του Τόλκιν και ο «Χάρι Πότερ» της Ρόουλινγκ.

Σχετικά με το πρώτο έργο, ο Αρχιμ. Σεραφείμ Ζαφείρης στο βιβλίο του «Αντιμέτωποι με τον Νεοσατανισμό» (εκδ. «Ο Σωτήρ», Αθήναι 2006, σελ. 48) αναφέρει ότι «ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» οδήγησε μια ομάδα νεαρών στην λατρεία του σατανά και στην έρευνα της μαύρης μαγείας. Σύμφωνα, μάλιστα, με την ομολογία των νεαρών σατανιστών, το σκληρό ροκ ήταν εκείνο που αποτέλεσε γι’ αυτούς, όπως και για την σατανιστική ομάδα Κατσούλα το 1994, γέφυρα για τον χώρο του σατανισμού.

Διεξοδική θεολογική ανάλυση των βιβλίων του Χ. Πότερ έδειξε ότι περιέχουν «καθαρή, αληθινή και δυνατή μαγεία». Ειδικότερα, «τα παιδιά διδάσκονται την ανθρωποθυσία, το ρούφηγμα αίματος από νεκρά ζώα, την κυριαρχία των πνευμάτων» (Ζαφείρης, ό.π., σελ. 58). Άραγε, πόσοι γνωρίζουν ότι η Ρόουλινγκ, η οποία «έλαβε πτυχίο μυθολογίας από το βρετανικό πανεπιστήμιο Έξιτερ και ανέμειξε στα βιβλία της παγανισμό δρυισμό, κελτισμό, μαγεία, σατανισμό με πολλά ξόρκια» (Ζαφείρης, ό.π., σελ. 59), είναι μέλος της «εκκλησίας του Σατανά» και ότι τμήμα των εσόδων από την «χαριποτερομανία» τα διαθέτει στην εκκλησία αυτή;

Ακόμη και στις ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, υπάρχουν αναφορές στα μάγια (και φυσικά σε καφετζούδες και χαρτορίχτρες). Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ελληνική ταινία του 1971 «Για μια χούφτα τουρίστριες» (σενάριο: Πάνος Κοντέλλης / σκηνοθεσία: Ερρίκος Θαλασσινός), όπου μια τσιγγάνα, καθώς ρίχνει τα χαρτιά για λογαριασμό της Ρούλας, βλέπει ότι ο αγαπητικός της, ο Χαρίτος, έχει πέσει στην αγκαλιά μιας ξανθιάς ανταγωνίστριας, οπότε η τσιγγάνα της προτείνει να την ασημώσει, προκειμένου να κάνει μάγια στον αγαπητικό της κι έτσι αυτός να επιστρέψει στην αγκαλιά της.

Πάντως, στην ίδια ταινία, η τσιγγάνα παραδέχεται ότι είναι ένα φτωχό κορίτσι που θέλει απλώς να βγάλει το ψωμάκι της κοροϊδεύοντας τον κόσμο πως μπορεί να κάνει μάγια («δεν γίνονται μάγια, μονάχα οι χαζοί πιστεύουνε στα μάγια»).

«Μαγιολίκια» προτείνει και στην Αντωνία η χαρτορίχτρα Χρυσούλα του φρικτού-νεοταξίτικου σίριαλ «Η γη της ελιάς», με σκοπό να επιστρέψει στην αγκαλιά της ο σύζυγός της που την είχε χωρίσει.

Είναι σχεδόν αυτονόητο ότι η μαγεία δεν θα μπορούσε να λείπει από τα κινούμενα σχέδια, αφού η προπαγάνδα υπέρ της μαγείας είναι τόσο πιο αποτελεσματική όσο πιο τρυφερή η ψυχή του μικρού τηλεθεατή. Επί παραδείγματι, σε ένα από τα πολλά επεισόδια της βελγικής σειράς «Τα στρουμφάκια», δύο από τα πλάσματα αυτά βρίσκουν στο δάσος ένα μαγικό βιβλίο, το οποίο παραδίδουν στον μπαρμπα-Στρουμφ, που το ανοίγει και διαβάζει:

«Αυτό το μαγικό βιβλίο ανήκει στον στρουμφομάγιστρο που είναι η πρώτη στρουμφοφίρμα στα στρουμφομαγικά».

Πολύ συχνά επαναλαμβάνεται σε παιδικά προγράμματα και η φράση «άμπρα-κατάμπρα», η οποία συνδέεται με αποκρυφιστική ιατρική. Για να ρίχνει τον πυρετό, οι φυσικοί συνιστούσαν να γράφεται η φράση «άμπρα-κατάμπρα» σε σχήμα ανάστροφου τριγώνου, ένα εμβληματικό σύμβολο των οπαδών της Νέας Τάξης Πραγμάτων.

Το «άμπρα-κατάμπρα» ακούγεται από τα χείλη της «γιαουρτομάντισσας Γεωργίας» στην ελληνική ταινία του 1965 «Και οι 14 ήταν υπέροχοι» (σενάριο: Γιώργος Λαζαρίδης, Κώστας Κινδύνης / σκηνοθεσία: Βαγγέλης Σειλινός).

Σημειωτέον ότι ο Φιλίπ Ντεκάμπ (Philippe Descamps) στο άρθρο του με τίτλο «Η μαγεία επιστρέφει δυναμικά;» (περιοδικό Science Illustrated, Οκτώβριος 2008, σελ. 46), αφού μνημονεύει την Μήδεια από την ομώνυμη τραγωδία του Σενέκα (στιχ. 910-911: «Η Μήδεια, ναι, τώρα είμαι η Μήδεια. Το πνεύμα μου γιγαντώθηκε μέσα στο κακό»), την οποία αντιμετωπίζει ως άξια κληρονόμο της Κίρκης, που, στην Οδύσσεια του Ομήρου, με ένα ξόρκι μεταμόρφωσε τους συντρόφους του Οδυσσέα σε γουρούνια, σημειώνει ότι:

«Στο κύλισμα των αιώναν, η εικόνα της μάγισσας κατασκευάστηκε φτάνοντας στα άκρα της ωμότητας, ενώ τα φυσικά χαρακτηριστικά της ασχήμυναν πολύ για να δείξουν το κακό. Εικόνα αισχυντηλή για όλο τον Μεσαίωνα και μέχρι, τουλάχιστον, την περίοδο του κυνηγιού των μαγισσών, η μάγισσα μεταβλήθηκε σιγά σιγά σε τυπική λογοτεχνική ηρωίδα. Ο Σαρλ Περώ (Charles Parrault) της επιφυλάσσει τιμητική θέση στα παραμύθια του και, κυρίως, στην Ωραία Κοιμωμένη. Πιο κοντά στις σημερινές μας αντιλήψεις, οι αδελφοί Γκριμ γέμισαν τα Παραμύθια για παιδιά και για το τζάκι με μάγισσες που είχαν ποικίλες ικανότητες. […] Φυσικά η μάγισσα μένει ανελλιπώς συνδεδεμένη με την διάπραξη του κακού στην Χιονάτη».

Το τελευταίο αυτό παραμύθι, με το οποίο μεγάλωσαν σχεδόν όλα τα παιδιά του κόσμου, συνδέθηκε στην τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα με τον τρόπο που οργανώθηκε η εμβολιαστική εκστρατεία κατά του κορωνοϊού (επ’ αυτού βλ. Βαθιώτη, Από την πανδημία στην κλιματική αλλαγή. Συντονισμένα τρομο-κράτη σε φόντο παγκόσμιας διακυβέρνησης, εκδ. Αλφειός, Αθήνα 2023, σελ. 433 επ.)!

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΑ ΕΧΓΕΙΡΙΔΙΑ ΜΑΓΕΙΑΣ – ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ – ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ –ΚΟΜΙΚΣ

Άφθονα είναι και τα βιβλία-εγχειρίδια που περιέχουν συμβουλές για μάγια, ξόρκια και κατάρες. Επίσης την αγορά κατακλύζουν τερατόμορφα παιχνίδια από πλαστικό, καουτσούκ ή μέταλλο, με σώματα σαν ρομπότ, γεμάτα κουμπιά και κέρατα, ή σαν ζώα προϊστ-ορικής εποχής που διαθέτουν άκρα ζώου με κεφάλι από ανύπαρκτα φανταστικά τερατώδη ζώα, με δύο ή τρία μάτια που πετούν φωτιές ή βγάζουν κέρατα.

Επίσης, σε περιοδικά-κόμικς περιγράφονται ιστορίες φρίκης και μαγείας με τίτλους που περιέχουν παράγωγα της λέξης «μάγια»: «Η Βασούλα η μαγισσούλα… κάνει το σχολείο άνω κάτω» ή «η δασκάλα μας η Μάγια όλο και μας κάνει μάγια».

Πέραν τούτων, στο περιοδικό Μίκυ Μάους του 1961 έκανε την εμφάνισή της η περίφημη Μάτζικα Ντε Σπελ, μια πανούργα μάγισσα από την Ιταλία, η οποία ζούσε σε μία ξύλινη καλύβα στους πρόποδες του Βεζούβιου.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2012

Θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην αναφερθεί το αποκρυφιστικό σόου που επιμελήθηκαν οι διοργανωτές των Ολυμπιακών αγώνων του 2012 στην τελετή έναρξης. Εκεί είδαμε τον Λορντ Βόλντεμορτ, ανταγωνιστή του Χάρι Πότερ, να κρατά το μαγικό ραβδί του και να επιτίθεται εναντίον του παιδιατρικού νοσοκομείου GOSH.

Παρότι τα Ellinika Hoaxes υποστήριξαν ατεκμηρίωτα ότι «δεν υπάρχει καμία ένδειξη» που να «προοικονομεί οιοδήποτε σαφή ή ασαφή εμβολιασμό, ούτε δίδεται κάποιο στοιχείο παραλληλισμού με την τρέχουσα πανδημία ή με “θυσία στον Σατανά”»¹, ακόμη κι ένα μικρό παιδί που βίωσε τα βάρβαρα μέτρα κατά της πανδημίας θα σκεφτόταν ότι το σόου αυτό ήταν ένας ακόμη προγνωστικός προγραμματισμός για την προετοιμασία του υποσυνειδήτου των πολιτών όλης της γης ενόψει της έλευσης του κορωνοϊού².

ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ

Όποιος θέλει να αποκτήσει μια πρώτη εικόνα για την σχέση της μαγείας, του αποκρυφισμού και του σατανισμού με το λεγόμενο κίνημα της Νέας Εποχής, που άρχισε να εξαπλώνεται με ορμή από την αρχή της δεκαετίας του ΄90, μπορεί να βρει πλούσια βιβλιογραφία, ιδίως σε παλαιοπωλεία.

Σε ένα από αυτά εντοπίσθηκε και το βιβλίο του Σον Σέλλερς «Σατανισμός της Νέας Εποχής» (χωρίς χρονολογία και εκδοτικό οίκο). Από το βιβλίο αυτό (σελ. 50 επ.) πληροφορούμαστε ότι το σύμβολο της ειρήνης, η καλούμενη «Τρίαινα», συμβολίζει τον σταυρό του Χριστού αντεστραμμένο και σπασμένο. Επιπλέον, απεικονίζεται το θαυματουργό τρίγωνο εντός κύκλου, το οποίο χρησιμοποιείται για την επίκληση δαιμόνων.

Άραγε, είναι τυχαίο ότι τα σύμβολα του τριγώνου και του κύκλου υπάρχουν στις πινακίδες των εμβολιαστικών κέντρων «Προμηθέας», ενώ το τρίγωνο αποτελεί και το έμβλημα του ελληνικού υπουργείου προστασίας του πολίτη;

Σημειωτέον ότι οι τρεις κύριοι στόχοι της Νέας Εποχής είναι:

  • Μια Παγκόσμια Τάξη
  • Μια Παγκόσμια Κυβέρνηση
  • Μια Παγκόσμια Θρησκεία

Άρχων της παγκόσμιας κυβέρνησης θα είναι εκείνος που θα λατρευθεί από τους πλανεμένους μαζανθρώπους ως Νέος Σωτήρας.

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

Ούτως εχόντων των πραγμάτων, είναι αποκαρδιωτική και εξοργιστική η στάση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου, ο οποίος, αντί να καυτηριάσει την αντίχριστη προπαγάνδα υπέρ της «μαγείας των Χριστουγέννων», επιδίδεται σε ανοίκειους χλευασμούς εναντίον όσων έχουν δηλώσει την αντίθεση τους στις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες, διατρανώνοντας την πίστη του στην Νέα Τάξη Πραγμάτων μέσω της δήλωσής του ότι «εκείνος την πήρε» (όπως άλλωστε είχε πάρει και το πειραματικό σκεύασμα κατά του κορωνοϊού, ασκώντας απαράδεκτη –και, κατά την γνώμη μου, αξιόποινη– ψυχική πίεση στο ποίμνιό του, διατυπώνοντας το αλήστου μνήμης ψευτοδίλημμα: «Εδώ είναι το εμβόλιο, εκεί είναι ο τάφος»).

ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΣΗ

Μετά τις ανωτέρω αναπτύξεις, κατέστη μάλλον σαφές ότι οι ορθόδοξοι χριστιανοί φαίνεται πως είμαστε στενά περικυκλωμένοι από τις δυνάμεις του Σκότους, οι οποίες, εδώ και πολλές δεκαετίες, έχουν αλλοιώσει το πνεύμα των Χριστουγέννων, φαλκιδεύοντάς το με τις «μαγικές συνταγές» του κοσμοκράτορα διαβόλου.

Στον Θαυμαστό, δηλ. Σιχαμερό, Ανάποδο Κόσμο, η νεοεποχίτικη προπαγάνδα για τον εορτασμό των Χριστουγέννων επιδιώκει για μία ακόμη χρονιά να τα αποξενώσει από το κεντρικό τους πρόσωπο και να τα εμποτίσει με το ακριβώς ανάποδο, δηλ. το αντίχριστο, το μαγικό, το δαιμονικό πνεύμα.

Σε πείσμα, λοιπόν, της εωσφορικής προσπάθειας να γιορτάσουμε ανάποδα Χριστούγεννα χωρίς Χριστό (ας μην ξεχνάμε ότι το 2021 η Ευρωπαία επίτροπος Χελένα Ντάλι είχε προτείνει την κατάργηση των Χριστουγέννων, ζητώντας παραλλήλως να γίνεται χρήση μιας «πιο ουδέτερης γλώσσας εντός της Κομισιόν»!), εύχομαι σε όλους:

Θεία Φώτιση και κατεπείγουσα χριστουγεννιάτικη αφύπνιση υπό την καθοδήγηση του Χριστού μας, ο οποίος είναι προδιαγεγραμμένο ότι θα συντρίψει θεαματικά τον αντίδικό του, όση μαγεία κι αν επιστρατεύσουν οι λεγεώνες-οπαδοί του τελευταίου.  

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το ανωτέρω κείμενο αποτελεί εμπλουτισμένη μορφή του άρθρου που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 24/12/2023, σελ. 56.

2

Ένας προσεκτικός παρατηρητής της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012 ωθείται σε αναπόφευκτους συσχετισμούς με όσα συνέβησαν μετά την κήρυξη της πανδημίας του κορωνοϊού.

Το Εθνικό Σύστημα Υγείας (NHS) της Βρετανίας κατέχει εξέχουσα θέση στην βρετανική συνείδηση, εξ ου και το μήνυμα που προβλήθηκε κατά την παρουσίαση του: «το ίδρυμα που περισσότερο από το καθένα ενώνει το έθνος μας» (“the institution which more than any other unites our nation”).

Εν τούτοις, μας αφήνει άναυδους ο τρόπος με τον οποίο επελέγη να προβληθεί το εμβληματικό για την Μ. Βρετανία Εθνικό Σύστημα Υγείας:

Αίφνης το Ολυμπιακό Στάδιο γεμίζει από κρεβάτια νοσoκομείου (ειδικότερα του παιδιατρικού νοσοκομείου Great Ormond Street Hospital [GOSH]), γιατρούς, νοσοκόμες και μικρά παιδιά. Τις χαρές και τους χορούς διαδέχεται ο τρόμος: δεκάδες φτερωτά πλάσματα ίπτανται απειλητικά πάνω από τα κεφάλια των παιδιών. Έτσι, η βρετανική παιδική λογοτεχνία που υποτίθεται ότι είχε την τιμητική της (αποσπάσματα από παιδικά παραμύθια εκφωνούσε η Ρόουλινγκ) παρέδωσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στους κακούς των ιστοριών, οι οποίοι ανέλαβαν να πανικοβάλουν τα παιδιά που όντας κλινήρη προσπαθούσαν να προστατευθούν από τους χειρότερους εφιάλτες τους.

Προκαλεί μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι στα κρεβάτια των «αρρώστων» τοποθετήθηκαν παιδιά τρομοκρατούμενα από φανταστικά τέρατα!

Το στοιχείο, όμως, που μας εμβάλλει σε μείζονα προβληματισμό είναι η παρουσία ενός θεόρατου τρομακτικού όντος που (υποτίθεται ότι) είναι ο Voldemort (γνωστού από τα παραμύθια του Χάρυ Πότερ). Η μορφή του προσιδιάζει σε μαυροφορεμένο σατανά που κρατά ανά χείρας ένα αντικείμενο ομοιάζον στα μάτια των καλόπιστων με μαγικό ραβδί. Στα μάτια, όμως, των υπεραναλυτικών κακόπιστων, το επίμαχο αντικείμενο δεν αποκλείεται να παραπέμπει σε σύριγγα συμβολίζουσα… προεξαγγελτικώς τις εμβολιαστικές διαθέσεις επί εποχής κορωνοϊού!

Το αφιέρωμα στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και στο παιδιατρικό νοσοκομείο κλείνει με την προβολή ενός υπερφυσικού μωρού, το οποίο θα μπορούσε να ενδεικνύει κάποιον σχεδιασμό ελέγχου γεννήσεων ή δημιουργίας υπερανθρώπων με αξιοποίηση της γενετικής τεχνολογίας.

Ενόψει των ανωτέρω, είναι ψευδής ο ισχυρισμός του κ. Αθ. Περδικόπουλου, μέλους των “ελληνικών HOAXES”, ο οποίος παραπλανητικά σημειώνει ότι «δεν υπάρχει καμία ένδειξη» σχετικά με εμβολιασμό ή θυσία στον Σατανά. Ελλιπές και κατά τούτο παραπλανητικό είναι το συμπέρασμα του ιδίου ότι «δεν υπάρχει κάποια ένδειξη ότι με το υπερμέγεθες ομοίωμα παιδιού-ασθενούς προαναγγέλλεται το 2012 η πανδημία του κορωνοϊού SARS-CoV-2 ή ότι είναι νεκρό και απεικονίζει θύμα παιδεραστίας ή χρήσης μάσκας», στο μέτρο που παροράται η προαναφερθείσα δυνατή ερμηνεία περί ελέγχου γεννήσεων ή δημιουργίας υπερανθρώπων.

Τέλος, ο κ. Περδικόπουλος δεν κάνει καμία αναφορά σε στιγμιότυπο της τελετής, όπου Κινέζος [;] γιατρός θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι προβαίνει στην κίνηση του αγκώνα που παρ’ ολίγον να καθιερωθεί ως (εμετικός) χαιρετισμός εις αντικατάστασιν της κανονικής χειραψίας, μέσω της οποίας “τον καλό καιρό” μεταβιβαζόταν ενέργεια μεταξύ των ανθρώπων.

Ουδεμία μνεία γίνεται από τον ίδιο και σε ένα άλλο πολύ σημαντικό στοιχείο για τους γνώστες των αποκρυφιστικών συμβόλων: Το Ολυμπιακό Στάδιο φωταγωγείται από 14 πυραμιδοειδείς προβολείς. Κατά μία διαδεδομένη εκδοχή, «η κορυφή της πυραμίδας συμβολίζει την ανώτερη τάξη, την ελίτ. Το μεσαίο τμήμα της πυραμίδας συμβολίζει τα διάφορα κοινωνικά στρώματα της κοινωνίας, την κοινή μάζα που έχει κάποια επαφή με την ανώτερη τάξη και λογοδοτεί σε αυτή. Ενώ το τελευταίο τμήμα της πυραμίδας συμβολίζει την κατώτερη τάξη που παρασιτεί εις βάρος των δύο αυτών τάξεων».

Το συγκεκριμένο σύμβολο είναι τόσο διαδεδομένο που μπορεί να εντοπιστεί όχι μόνο στο μουσείο George Washington ή στο αμερικανικό δολάριο αλλά και στο λογότυπο της γενικής γραμματείας πολιτικής προστασίας. Αυτήν την πυραμίδα-τρίγωνο βλέπαμε κάθε φορά που συμπληρώναμε την επαίσχυντη βεβαίωση μετακίνησης επί lockdown. Το επίμαχο αποκρυφιστικό σύμβολο σχηματίζουν με τα χέρια τους πλήθος ξένων και ημεδαπών πολιτικών.