Νέα κίνηση-ματ από την Κίνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μπορεί πλέον να είναι κλισέ, ωστόσο η Κίνα, στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μοιάζει πιο μπροστά από οποιονδήποτε δυτικό ανταγωνιστή της. Η δημιουργία της νέας μεγάλης κοινοπραξίας για την κατασκευή μπαταριών στερεάς κατάστασης, μοιάζει να ανοίγει ακόμα περισσότερο την ψαλίδα.

Η Κίνα, δουλεύοντας με διορατικότητα, πλάνο και όραμα κατάφερε να πάρει κεφάλι στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης, έναντι όλων των υπόλοιπων κατασκευαστών. Αυτό της εξασφάλισε χρόνο και φυσικά, ακόμα καλύτερη κατανόηση της αγοράς, την στιγμή που οι δυτικοί κατασκευαστές πάσχιζαν (και πασχίζουν) να την φτάσουν σε επίπεδο τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.

Η τελευταία κίνηση της Κίνας όμως, φαίνεται πως δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την εξίσωση για τους υπόλοιπους κατασκευαστές, εκτός της Toyota. Συγκεκριμένα, η Κίνα δημιούργησε μια νέα κοινοπραξία, με σκοπό την δημιουργία, κατασκευή αλλά και παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης. Και το όνομα αυτής: China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform (CASIP).

Δεν μιλάμε απλά και μόνο για μία συμβατική κοινοπραξία, αλλά για ένα μνημόνιο συνεργασίας του 60% των κορυφαίων εταιρειών του είδους σε παγκόσμιο επίπεδο! Ναι σωστά διαβάσατε, έξι από τις δέκα μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής και παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης ενώνουν τις δυνάμεις και τις γνώσεις τους. Ο λόγος για τις CATL, FinDreams Battery (θυγατρική της BYD), CALB, Svolt Energy Technology, EVE Energy και Gotion High-Τech.

To κερασάκι στην τούρτα της κοινοπραξίας, μπαίνει με την συμμετοχή δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, της BYD (ίσως η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στον χώρο της ηλεκτροκίνησης) και της Nio, με την κινεζική κυβέρνηση να έχει την υψηλή εποπτεία της κοινοπραξίας. Κομβικό ρόλο θα έχουν και τα υπουργεία Βιομηχανίας, Τεχνολογίας, Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων και Ενέργειας, ώστε μέχρι το 2030 (το αργότερο) οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της κοινοπραξίας να παράγονται μαζικά.

Ο αντιπρόεδρος της επιτροπής οικονομικών υποθέσεων της κινεζικής κυβέρνησης, Miao Wei, μιλώντας σε εκδήλωση για την έναρξη των εργασιών της κοινοπραξίας δήλωσε: «Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι περισσότερα από τα μισά σε επίπεδο πωλήσεων έως το 2026. Θα πρέπει να ηγηθούμε αυτής της αλλαγής δημιουργώντας μια νέα γενιά μπαταριών στερεάς κατάστασης».

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, η μόνη εταιρεία που μπορεί να αντισταθεί σε αυτή την κοινοπραξία κορυφής είναι η Toyota. Η παγκόσμια υπερδύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει στο χαρτοφυλάκιό της περί τις 1.300 πατέντες για την κατασκευή μπαταριών στερεάς κατάστασης, τη στιγμή που η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της δεν ξεπερνά τις 100.

Ο ιαπωνικός κολοσσός άλλωστε, έχει δηλώσει πως μέσα στο 2027 ή το αργότερο εντός 2028 θα είναι σε θέση να παράγει μαζικά, αυτοκίνητα εξοπλισμένα με μπαταρίες στερεάς κατάστασης, με αυτονομία άνω των 1.000 km και πρωτόγνωρα γρήγορες ταχύτητες φόρτισης (από το 10-80% σε μόλις 10 λεπτά), εξαλείφοντας στην ουσία το λεγόμενο «σύνδρομο της αυτονομίας» από τους καταναλωτές.

Το σίγουρο είναι πως η «μάχη» των μπαταριών στερεάς κατάστασης έχει φουντώσει για τα καλά. Όποιος προπορευθεί θα έχει κάνει το λεγόμενο σαχ ματ, αλλάζοντας τα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή. Στην παρούσα φάση, από αυτή την κούρσα απουσιάζει η Ευρώπη, η οποία κακά τα ψέματα έχει να διανύσει τεράστια απόσταση για να μπει στην κουβέντα.

πηγή