Μπορεί μόνο να προτείνει την αμαρτία.
Μπορεί να σου προσφέρει το ξίφος για να σκοτώσεις τον εαυτό σου.
Ο ίδιος δεν μπορεί να σε σκοτώσει.
Ο Θεός δεν του δίνει αυτή την δύναμη.
Αλλά, αν εσύ δεχθείς αυτό το ξίφος, αν δεχθείς π.χ. την φιλαργυρία, ή τον θυμό ή την ζήλεια ή την πονηριά, την καταλαλιά, την κλοπή, να! τότε πήρες στα χέρια σου το ξίφος και το καρφώνεις στην καρδιά σου.
Αυτός προτείνει την αμαρτία σε σένα και σε μένα . Κι εγώ και εσύ,τι κάνουμε;
Εγώ και εσύ, ή αποδεχόμαστε την αμαρτία ή την διώχνουμε.
Αυτό σημαίνει ότι ή σκοτώνουμε τον εαυτό μας, χωρίζουμε την ψυχή μας από τον Θεό, ή διώχνοντας την αμαρτία βαδίζουμε ολοταχώς προς την Ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού, προς την νίκη,την οριστική και τελεία νίκη κατά της αμαρτίας , κατά του θανάτου, κατά του διαβόλου.
Γι΄ αυτό, αδελφοί, ο Κύριος ήρθε σε αυτόν τον κόσμο.
Γι΄ αυτό μας άφησε την αγία νηστεία.
Γι΄ αυτό μας άφησε την αγία προσευχή.
Για να νικάμε τον διάβολο , ο οποίος είναι ο δημιουργός της αμαρτίας και του θανάτου.
Τι κάνει κάθε αμαρτία σε μένα και σε σένα;
Μας σκοτίζει.
Η αμαρτία είναι σκότος.
Βγάζει από μέσα της σκοτάδι, και το σκοτάδι κατακλύζει και την δική σου και την δική μου ψυχή, κατακλύζει την συνείδησή μας, κατακλύζει τις αισθήσεις μας.
Όμως ο Κύριος ήρθε σε αυτόν το κόσμο ακριβώς γι΄ αυτό.
Για να μας δώσει το φως για να αποδιώξουμε το σκότος.
Να, αυτό είναι η αγία νηστεία!
Η νηστεία κατεβάζει από τον ουρανό στην ψυχή σου το ουράνιο φως.
Αν βέβαια είναι αληθινή νηστεία.
Η αληθινή νηστεία είναι εγκράτεια σε κάθε κακό. Εγκράτεια στην τροφή , αλλά και εγκράτεια στην αμαρτία.
Γερων Ιουστίνος Πόποβιτς.