Σ.Τζούμας
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος έχοντας πλήρη συναίσθηση του αξιώματός του και των ευθυνών του που απορρέουν από αυτό έναντι Θεού και ανθρώπων, αποφάσισε να κηρύξει την επαρχία του «εν διωγμώ» ενημερώνοντας ταυτόχρονα το ποίμνιό του τους λόγους και τους τρόπους αυτής της ειρηνικής αλλά δυναμικής διαμαρτυρίας.
Ο Σεβ.Κερκύρας, γνήσιο τέκνο του ανεπανάληπτου Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, δεν είναι γραφικός, ούτε Ταλιμπάν όπως με αήθεια και χυδαιότητα ανέφεραν δημοσιογραφίσκοι του συστήματος, που θέλουν να εντυπωσιάζουν με λεκτικούς τακτικισμούς ή να υπηρετούν αυτούς που τους… χαρτζιλικώνουν.
Ο Σεβ. Κερκύρας έπραξε απλώς αυτό που του υπαγόρευε η αρχιερατική του συνείδηση. Και πού είναι το παράξενο; Δεν υφίσταται μια χυδαία πολεμική η πίστη μας, από αλιβάνιστους επιστήμονες και μή; Δεν παραγκωνίζεται η Εκκλησία; Δεν εμποδίζονται οι χριστιανοί να τελέσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, κάτι που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο; Δεν φρουρούνται με αστυνομικές δυνάμεις οι Ιεροί μας Ναοί;
Ο Σεβ. Κερκύρας σύρθηκε και στα δικαστήρια για την ομολογία του, για την πίστη του και για το ότι πράττει το καθήκον του ως αρχιερεύς της Εκκλησίας του Χριστού. Τί άλλο έπρεπε να περιμένει ύστερα απ’ όσα έλαβαν χώρα στην Κέρκυρα, αναφορικά με τους εορτασμούς του Αγ. Σπυρίδωνος; Το ποίμνιό του ανέμενε να δράσει. Είχε υποχρέωση έναντι αυτών των πιστών που τον θέλουν αγωνιστή και μπροστάρη για την εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος Και την τήρηση της παράδοσης που διέπει τον εορτασμό.Τι έπρεπε να κάνει; Να λουφάξει; Ή μα υποδεχθεί τον κ. Χρυσοχοΐδη στο Επισκοπείο και να συμφωνήσει μαζί του σε όλα; Ο Σεβ. Κερκύρας έδειξε πως είναι Ταγός και όχι ουραγός των κυβερνητικών.
Μάλιστα όφειλε η σεπτή Ιεραρχία της Ελλαδικής Εκκλησίας όχι μόνο να τον έχει στηρίξει σύσσωμη και εν λευκώ, αλλά να τον έχει… προλάβει και να έχει κηρύξει αυτή εν διωγμώ όλη την Ελλαδική Εκκλησία, από το Διδυμότειχο και την Ορεστιάδα μέχρι την Μάνη, την Τριπολιτσά και την Δημητσάνα (πού είναι οι απόγονοι ηρώων και μαρτύρων της πίστεως και της πατρίδος;;) και από τους Παξούς και την Κέρκυρα μέχρι την Σάμο και την Ικαρία, τη Χίο και τα Ψαρά. Και να έχει η Εκκλησία μία ενιαία στάση και γραμμή. Μια φωνή!
Ωστόσο, δυστυχώς αντί να προβούν σε δυναμικές ενέργειες και λύσεις, αδράνησαν οι Ιεράρχες μας , με δική τους υπογραφή ακύρωσαν την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, το ανώτατο όργανο διοικήσεως, ελέω κορονοϊού και «διά τον φόβον των Ιουδαίων».
(…) Και δεν έφταναν όλα αυτά ήλθε και ο κ. Αυλωνίτης, Βουλευτής (ΣΥΡΙΖΑ) Κερκύρας να δώσει στον Σεβ. Κερκύρας μαθήματα ηθικής και Εκκλησιολογίας. Αυτό μας έλλειπε. Σηκώθηκαν τα πόδια να χτυπήσουν το κεφάλι.Η Ι. Μητρόπολη Κερκύρας σε άλλη ανάρτηση του απαντά διεξοδικά και τον βάζει στη θέση του.
Αλλά θέλω να δω με τι μούτρα στις επόμενες εκλογές θα ζητήσει ο κ. Αυλωνίτης την ψήφο του πιστού στις παραδόσεις Κερκυραικού λαού. Αλλά Κυριακή κοντή γιορτή. Θα το δούμε.Όψονται εις ον εξεκέντησαν.
Ως θλιβερή κατακλείδα όλων αυτών ήλθε η συνέντευξη που έδωσε στο liberal.gr ο Σεβ. Αργολίδος κ. Νεκτάριος. Σας παρακαλώ θερμά να μελετήσετε προσεκτικά τις απόψεις που καταθέτει σε αυτή τη συνέντευξη και να τις συγκρίνετε με όσα λέγει εξ αρχής αυτής της κρίσης ο έτερος Νεκτάριος της Ιεραρχίας( ο της Κερκύρας) και θα διαπιστώσετε μόνοι σας οτι πρόκειται για δύο κόσμους εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους.Και αυτή είναι η πιο θλιβερή αποκάλυψη αυτής της περιόδου. Είναι κρίμα ένας Ιεράρχης της Εκκλησίας της Ελλάδος να εκφράζεται με αυτό τον πρόχειρο τρόπο. Τελείωσε η έμπνευση για μια νέα Φωσκολιάδα και αποφάσισε να το ρίξει στις συνεντεύξεις.Αλλά τα μπερδεύει ο Σεβ. Αργολίδος. Λέει και κάποια σωστά πράγματα με τα οποία σώζει τις πολλές φλυαρίες που εκστομίζει αλλά θα ήθελα να μας απαντήσει ο ίδιος ότι ο υπαινιγμός με τον οποίο κλείνει τη συνέντευξη δεν αναφαίρεται στον Μακαριστό Λαγκαδά Ιωάννη!Ή μήπως κάνω λάθος;
Σε ένα σημείο της συνέντευξης του ο Σεβ. Αργολίδος λέγει: «Δεν μπορώ να δεχθώ λοιπόν πως διώκεται η εκκλησία ή ότι είναι στο στόχαστρο. Αυτές οι φωνές είναι ακραίες».Στο μεταξύ σε άλλο σημείο της συνέντευξης λέγει: «Για εμένα ήταν πχ αδιανόητο το άνοιγμα των κομμωτηρίων και από την άλλη πλευρά να παραμένουν οι εκκλησίες κλειστές. Αυτό ήταν δύσκολο να το καταλάβω». Ποιος από τους δυο συλλογισμούς σας εκφράζει εντέλει Σεβ.Αργολίδος; Γιατί εδώ δημιουργείται ένα οξύμωρο σχήμα . Εμείς δεν λέμε ότι η Εκκλησία διώκεται αλλά ότι οι πιστοί δεν μπορούν να επιτελέσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα με την ίδια άνεση που μπορεί μία κυρία να πάει να περιποιηθεί την κόμη της σε ένα κομμωτήριο. Η σύγκριση αυτών των δυο αποδεικνύει ότι η Εκκλησία γιαυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις είναι σε υποδεέστερη θέση από ένα κομμωτήριο.
Άγιε Αργολίδος , το έχω ξαναπεί αλλά με αναγκάζετε σήμερα να το υπενθυμίσω: Μπορείτε να μας πείτε με το χέρι στην καρδιά( όχι στο Ευαγγέλιο) τι είναι τελικά για σας η Εκκλησία; Είναι Θεοΐδρυτος Οργανισμός, είναι ο Χριστός παρατεινόμενος εις τους αιώνες, είναι ένα ΝΠΔΔ, ή είναι η… εταίρα που ξεδίνει πάνω της ο Αυτοκράτορας;