Ορθοδοξία

Πότε είμαστε ευσεβείς; Είναι ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί

Είμαστε ευσεβείς όταν πιστεύουμε και ζούμε ορθόδοξα, όταν παραδεχόμαστε και κρατούμε την ορθόδοξη διδασκαλία , γιατί, όπως είπαμε, ευσεβείς είναι όσοι έχουν ορθόδοξη πίστη και ζουν σύμφωνα με αυτή.
Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς υπογραμμίζει εμφατικά « αληθής ευσέβεια το μη προς τους θεοφόρους πατέρες αμφισβητείν », γιατί η θεολογία των αγίων « όρος εστί θεοσεβείας αληθούς ». Δυστυχώς εμείς χωρίζουμε τους πατέρες σε κοινωνικούς και νηπτικούς, υπολογίζουμε τους πρώτους ενώ παραθεωρούμε τους δεύτερους.
Αυτό όμως στην αληθινή ορθόδοξη θεολογία δεν συμβαίνει, δηλαδή δεν χωρίζονται οι πατέρες σε κοινωνικούς και νηπτικούς, γιατί ξέρει η Ορθοδοξία ότι η κοινωνικότητα των Πατέρων είναι οπωσδήποτε διάσταση της νηπτικότητος.
Έτσι η παραθεώρηση της όλης ( και της ησυχαστικής ) διδασκαλίας των αγίων Πατέρων είναι ασέβεια, έστω κι αν εξωτερικά φαίνεται ότι είμαστε καλοί χριστιανοί.
Επίσης είμαστε ευσεβείς όταν επιδιώκουμε να ζούμε κατά το θέλημα Θεού ,υποτάσσοντες το δικό μας θέλημα στο θέλημα του αγίου Θεού.
Είμαστε ευσεβείς όταν επιδιώκουμε να ζούμε την « καλήν αλλοίωσιν », την μεταμόρφωση του εαυτού μας, όταν ζούμε με την μετάνοια και την αυτομεμψία.
Δυστυχώς οι σύγχρονοι χριστιανοί έχουμε απλοποιήσει την πνευματική ζωή.
Εξαντλούμε την ευσέβειά μας στις εξωτερικές εκδηλώσεις, στην ευπρέπεια και στην αξιοπρέπεια , στους καλούς τρόπους συμπεριφοράς , διατηρώντας έστω και μερικές ορθόδοξες διδασκαλίες. Αγνοούντες το βάθος, ζούμε την επιφάνεια. Εξαπατούμενοι από τα φαινόμενα, χάνουμε την ουσία. Θεωρούμε τους εαυτούς μας ευσεβείς, έχουμε όμως το υπερφίαλο πνεύμα, διαπνεόμαστε από την ορθολογιστική και πουριτανική « ευσέβεια » της Δύσεως.
Αλλά επαναλαμβάνουμε πως η ευσέβεια είναι μυστήριο, είναι η βίωση της εν Χριστώ ζωής, η κοινωνία ( οργανική και ουσιαστική ) με όλους τους αγίους , η αλλοίωση του εαυτού μας , η ορθόδοξη διδασκαλία και βιοτή , διότι « ουδέ εν ρήμασιν ημίν, αλλ µ εν πράγμασιν η ευσέβεια » .
( αγ. Γρηγόριος Θεολόγος )

ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…

Αγία Αικατερίνη

120,00 

Ακριβές αντίγραφο Βυζαντινής τέχνης. Το μεταλλικό μέρος επιστρώνεται με καθαρό ασήμι 999° και χρυσό 24Κ. Ενώ το αγιογραφημένο μέρος φιλοτεχνείτε πάνω σε καμβά σύμφωνα με την παραδοσιακή μέθοδο της Βυζαντινής αγιογραφίας.

Διαστάσεις: 20×24

ΜΙΚΡΑ ΔΙΧΡΩΜΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙΑ ME ΛΕΥΚΗ ΠΕΡΛΑ. ΑΣΗΜΙ 925 ΜΕ ΕΠΙΧΡΥΣΩΣΗ

32,00 

ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ (6907367788) ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ALPHA BANK: GR1601403000300002002039991

Σταυρός με Άγιο Δημήτριο 9344-X

22,00 

Ασημένιος σταυρός 925°, επιχρυσωμένος περιμετρικά με τον Εσταυρωμένο Ιησού Χριστό και τον Άγιο Δημήτριο τον Μυροβλύτη

Διαστάσεις σταυρού: 2,3×2,7 εκ.

Μενταγιόν Αγίου Ιωάννη Ρώσου

35,00 

Ασημένιο μενταγιόν 925° επιχρυσωμένο περιμετρικά, με τον Άγιο Ιωάννη τον Ρώσσο στην μπροστινή πλευρά και στην πίσω πλευρά αναγράφεται η ευχή “Άγιε Ιωάννη πρέσβευε υπέρ υμών”.

Διαστάσεις σταυρού: 1,5×1,8 εκ.

ΜΕΝΤΑΓΙΟΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΕ ΑΛΥΣΙΔΑ ΚΑΙ AQUA MARINA ΑΣΗΜΙ 925

80,00 

ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ (6907367788) ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ALPHA BANK: GR1601403000300002002039991

Παναγία η Γλυκοφιλούσα

80,00 

Αγιορείτικη Μεταξοτυπία, Κορνίζα-Τζάμι, Σκήτη Αγίας Άννης

Διαστάσεις: 23×28 εκ.

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟ ΚΟΛΙΕ ΜΕ ΕΠΙΧΡΥΣΩΣΗ Κ18 ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΥΡΚΟΥΑΖ ΑΣΗΜΙ 925

180,00 

ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ (6907367788) ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ALPHA BANK: GR1601403000300002002039991

Ασημένιος σταυρός 9107-Χ

20,00 

Ασημένιος σταυρός 925°, επιχρυσωμένος περιμετρικά με τον Εσταυρωμένο Διαστάσεις σταυρού: 2,3×1,8 εκ.