Σαλαμίνα-Πέραμα σε 5 λεπτά: H νέα μεγάλη υποθαλάσσια σήραγγα που θα αλλάξει τη Δυτική Αττική

Γρήγορες μετακινήσεις και αναβάθμιση του νησιού θα προσφέρει το έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος.

Στη λίστα με τα μεγάλα έργα που καλείται να διαχειριστεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, η οποία υπόσχεται να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού στα 5 λεπτά, όταν σήμερα οι επιβάτες των φέρυ μποτ χρειάζονται πάνω από 20 λεπτά, μαζί με την επιβίβαση/αποβίβαση.

Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται επί χρόνια στο προσκήνιο, δεδομένου ότι ο διαγτωνισμός ξεκίνησε το 2016 και μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί προκειμένου να περάσουμε στη φάση υλοποίησης του έργου.

Στον διαγωνισμό, ο οποίος αφορά στην παραχώρηση διάρκειας 35 ετών και περιλαμβάνει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της υποθαλλάσιας σήραγγας, συμμετέχουν οι ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-VINCI.

Την άνοιξη του 2021, είχε κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας».

Η έγκρισή της, ωστόσο, δεν έχει ολοκληρωθεί, και ως εκ τούτου δεν μπορεί να γίνει η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τα προεπιλεγέντα σχήματα, ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός μέχρι να συμβασιοποιηθεί το έργο. Ο χρόνος κατασκευής του εκτιμάται σε περίπου 4 χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης.

Το έργο, προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας στον βυθό, με μήκος περί τα 400 μέτρα (συνολικό μήκος 1,1 χλμ. μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις), από Α/Κ στο Πέραμα μέχρι Α/Κ στα Παλούκια της Σαλαμίνας.

Ειδικότερα, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.

Από εκείνο το σημείο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά εντός θάλασσας με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας, η οποία θα βρίσκεται στον βυθό. Ακολουθεί ανάδυση και όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου μέχρι την είσοδο του Ναύσταθμου Σαλαμίνας. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δημιουργία κόμβου για τη σύνδεση με την υπάρχουσα οδό Παλουκίων – Αμπελακίων καθώς και με το Ναύσταθμο.

Στη συνέχεια θα ακολουθεί όδευση βόρεια του οικισμού των Παλουκίων μέσω μιας ακόμα νέας σήραγγας μήκους περίπου 700 μέτρων, έως έναν A/K που θα κατασκευαστεί βόρεια της Σαλαμίνας (Α/Κ Σαλαμίνας) επιτυγχάνοντας σύνδεση τόσο με την πόλη όσο και με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Αιάντειο και προς Φανερωμένη.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, το οποίο θα εξασφαλίσει γρηγορότερη πρόσβαση στη Σαλαμίνα και θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στο νησί, δεδομένου ότι θα προσφέρεται απρόσκοπτη και αδιάλειπτη πρόσβαση σε αυτό.

πηγή