Στην Ουκρανία, ο Επιφάνιος πήρε τον κάλπικο Τόμο και ο Έξαρχος θα πάρει τον πραγματικό θρόνο.

Η Εξαρχία του Φαναρίου στην Ουκρανία θα αποτελέσει τη βάση για την πλήρη απορρόφηση της ανύπαρκτης για την Παγκόσμια Ορθοδοξία «Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας».

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος διαπιστώνοντας, ότι οι Ορθόδοξες Εκκλησίες ανά τον κόσμο θα αντέξουν για πολύ τις πέραν του Ατλαντικού πολιτικές πιέσεις και ότι δεν πρόκειται να αναγνωρίσουν το εκκλησιαστικό ανοσιούργημα που δημιούργησε στην Ουκρανία, προέβη σε μία κίνηση που θα δώσει την εναλλακτική λύση για την υπαγωγή σαυτόν των Ορθοδόξων Ουκρανών.  

Δεν υπάρχει παρόμοιο προηγούμενο στην Ορθοδοξία. Μια Τοπική Εκκλησία (το Φανάρι) να δημιουργεί μια σχισματική δομή εντός μιας άλλης Τοπικής Εκκλησίας, παρέα με μια ομάδα αναθεματισμένων και αχειροτόνητων, στη συνέχεια να την ονομάζει τάχα «Αυτοκέφαλη» και να πιέζει μέσω πολιτικών παραγόντων τους ανα τον κόσμο Ορθοδόξους για την Αναγνώρισή της και αμέσως μετά βλέποντας την αντίδραση του Ορθοδόξου κόσμου να διορίζει Έξαρχο με κύριο στόχο να υποκλέψει όσα μοναστήρια και περιουσία μπορέσει.

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αφού εξαπάτησε τον Ρώσο Πατριάρχη και τον Μητροπολίτη Ονούφριο τον οποίο αναγνώριζε μέχρι πρόσφατα ως τον μόνο κανονικό Μητροπολίτη Ουκρανίας, φαίνεται ότι εξαπατά τώρα και τον Επιφάνιο.

Έδωσε στον Επιφάνιο έναν κάλπικο, δηλαδή χωρίς αντίκρισμα Τόμο ψευτο-Αυτοκεφαλίας και δίνει τον αληθινό θρόνο στον Έξαρχο Μιχαήλ.

Ας έχουμε υπόψιν μας ότι μετά τους επισκόπους, της υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο κανονικής Εκκλησίας, ο Έξαρχος επίσκοπος Κομάνων Μιχαήλ είναι ο μόνος που έχει σύμφωνα με τους κανόνες Ιεροκανονική χειροτονίαΑυτό το γνωρίζουν πολύ καλά στο Φανάρι και τη δεδομένη στιγμή, όταν θα φθάσει σε αδιέξοδο η προσπάθεια αναγνώρισης των σχισματικών Αυτοκέφαλων, και οι Τοπικές Εκκλησίες αρνηθούν τελεσίδικα την αποδοχή τους, το Πατριαρχείο θα τους πάρει πίσω τον Τόμο και θα μείνουν στα αζήτητα της Ορθοδοξίας.

Για τα διάφορα σχίσματα που συμβαίνουν και θα συμβούν εντός της «Αυτοκέφαλης» δομής μίλησε πρόσφατα και ο Μητροπολίτης Μπορισπόλ Αντώνιος σε συνέντευξή του: «Η αναγνώρισή τους δεν ήρθε τόσο γρήγορα και αποτελεσματικά όσο αρχικά πίστευαν. Επιπλέον, αυτή η δομή είναι ακόμα γεμάτη εσωτερικές ίντριγκες καθώς και διεκδικήσεις εξουσίας.

Είναι πολύ πιθανό ότι οι σχισματικοί θα έχουν έναν αριθμό επιπλέον σχισμάτων και διαχωρισμών. Τον χορό των σχισμάτων ξεκίνησε (ο εμπνευστής και πρώτος δημιουργός σχίσματος) ο Φιλάρετος με την επαναλειτουργία του Πατριαρχείου Κιέβου».

Μη ξεχνάμε ότι για χάρη του Φιλαρέτου εξευτελίστηκε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και αυτός ο «αγνώμων» τον εγκατέλειψε και συνεχίζει να του επιτίθεται.  

Ο Μητροπολίτης Αντώνιος διαβλέπει ότι η Εξαρχία του Φαναρίου στο Κίεβο θα γίνει χώρος καταφυγής όλων εκείνων των δυσαρεστημένων από την πολιτική του Επιφανίου και του Φιλαρέτου.

“Από αυτή την άποψη, όπως βλέπουμε, σημειώθηκε αύξηση των ευκαιριών για το καθεστώς της Εξαρχίας του Φαναρίου στην Ουκρανία. Δεν αποκλείω ότι θα γίνει ένα καταφύγιο για όλους τους δυσαρεστημένους των σχισματικών δομών από την πολιτική και του Επιφανίου και του Φιλαρέτου. Καθώς και γενικά θα λειτουργήσει σαν μια εναλλακτική επιλογή για την οικοδόμηση μιας νέας εκκλησιαστικής δομής, η οποία, σε αντίθεση με όλους τους άλλους, θα θεωρηθεί από τις άλλες Εκκλησίες σαν Κανονική και επομένως πιο αποδεκτή για τις δυνάμεις που έχουν κουραστεί από την αβέβαιη και ατελή πορεία της δομής του Επιφανίου και ας ονομάζεται «Αυτοκέφαλη».

«Σε τελική ανάλυση, ποιος εγγυάται ότι κάποια στιγμή στο μέλλον, όταν αναπτυχθούν οι απαραίτητες πολιτικές ή γεωπολιτικές συνθήκες, ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης δεν θα αποσύρει τον Τόμο του; Υπάρχουν παραδείγματα αυτού. Και μάλιστα πολύ πρόσφατα».

πηγή