Στον διορισμό… δεν κολλάει

Τα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν πέσει θύμα πολιτικών σχεδιασμών και εξυπηρετήσεων ● Συνεχίζονται μόνο οι εξετάσεις υποψήφιων οδηγών φορτηγών και λεωφορείων, όπως και οι ανανεώσεις διπλωμάτων όσων συμμετέχουν σε… προκήρυξη/διαγωνισμό (βλ. ΟΑΣΑ & ΚΤΕΛ) – παρότι στις στενές καμπίνες δεν υπάρχουν οι απαραίτητες αποστάσεις ασφαλείας για να καθίσουν ο εξεταζόμενος, ο εκπαιδευτής του και οι εξεταστές.

Πού κολλάει, πού δεν κολλάει; Ξεκίνησε σαν αστείο τον πρώτο καιρό της πανδημίας, εξελίσσεται σε τραγωδία όσο τα θύματα καθημερινώς αυξάνονται και τώρα η κυβέρνηση δίνει μια νέα εκδοχή: Δεν κολλάει όταν αφορά διορισμό στο Δημόσιο!

Ο λόγος για την περίεργη, όπως αρχικά φάνηκε σε περίοδο μαζικών απαγορεύσεων, απόφαση να μη διακοπούν οι εξετάσεις υποψηφίων οδηγών μόνο για φορτηγά και λεωφορεία. Η εξαίρεση αυτή ήταν μία από τις λίγες που περιλάμβανε η κοινή υπουργική απόφαση με τα μέτρα της πανδημίας της 6ης Νοεμβρίου 2020.

Η ΚΥΑ των 64 σελίδων ανέφερε ότι διακόπτονται οι εξετάσεις υποψηφίων οδηγών, «εξαιρουμένων των αναγκών εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών λεωφορείων και φορτηγών συμπεριλαμβανομένης και εξέτασης για Πιστοποιητικά Επαγγελματικής Ικανότητας».

Υπό κανονικές συνθήκες, στις εξετάσεις υποψηφίων οδηγών συμμετέχουν ο εξεταζόμενος, ο εκπαιδευτής του και οι εξεταστές, δηλαδή οι υπάλληλοι των Περιφερειών και του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών. Οι εξεταστές διαμαρτυρήθηκαν έντονα για την εξαίρεση και οδηγούνται ήδη σε αποχή από τα καθήκοντά τους, ενώ στις σχολές οδήγησης επικράτησαν μικτές αντιδράσεις. Την πιο ξεκάθαρη θέση ανάμεσα στους εκπαιδευτές οδήγησης εξέφρασε δημόσια ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Αρης Ζωγράφος. «Κάποια άτομα πρέπει να προσληφθούν στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες» είπε ο κ. Ζωγράφος σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ3 για να μας θυμίσει τον διαγωνισμό που είναι στον αέρα για προσλήψεις στον ΟΑΣΑ. «Μας τρομάζει το γεγονός ότι η πολιτεία θεσπίζει, εν μέσω κορονοϊού, φωτογραφικές διατάξεις για εξυπηρέτηση συγκεκριμένων πολιτών και εκπαιδευτών», πρόσθεσε ο κ. Ζωγράφος, τονίζοντας ότι αυτό δημιουργεί σχολές δύο ταχυτήτων (θα δουλεύουν μόνον όσες έχουν τμήματα για τέτοια διπλώματα) ενώ επισήμανε πως οι καμπίνες των φορτηγών έχουν συγκεκριμένο πλάτος που δεν επιτρέπει σε τρία άτομα να καθίσουν τηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας.

Η «Εφ.Συν.» είχε πρόσφατα γράψει για τον διαγωνισμό διορισμού οδηγών (3/11/20 – «Πονοκέφαλος ΑΣΕΠ με τις προσλήψεις στο παρά πέντε»), επισημαίνοντας ότι υπάρχει σοβαρό θέμα με τις εξαιρετικά ασφυκτικές προθεσμίες για τον έλεγχο της νομιμότητας των δικαιολογητικών που θα καταθέσουν οι ενδιαφερόμενοι.

Συγκεκριμένα, αναφέραμε ότι το ΑΣΕΠ θα έχει περιθώριο μόνον 20 ημερών για να ελέγξει τη νομιμότητα αλλά και τις ενστάσεις. Εάν δεν προλάβει το ΑΣΕΠ εντός 20 ημερών, ο κατάλογος επιτυχόντων που θα έχει φτιάξει η ΟΣΥ θα επικυρώνεται αυτομάτως! Φαίνεται όμως τώρα πως υπάρχουν και κάποιοι που θέλουν να μπουν στο Δημόσιο αλλά τους λείπει το βασικό, το κατάλληλο δίπλωμα οδήγησης για λεωφορείο ή φορτηγό!

Μα οι συγκοινωνίες δεν έχουν φορτηγά παρά μόνο λεωφορεία, θα επισημάνουν κάποιοι και δικαίως. Διαθέτουν όμως τα γνωστά αρθρωτά λεωφορεία (νταλίκες) και για να διεκδικήσει κάποιος θέση σε αυτά πρέπει να έχει δίπλωμα φορτηγού με συρόμενο. Οι θέσεις οδηγών για διορισμό είναι 367, αλλά αναμένεται να καταθέσουν χιλιάδες υποψήφιοι αιτήσεις.

Η σύνδεση της εξαίρεσης των εξετάσεων για λεωφορεία και φορτηγά από το «πάγωμα» που επέβαλε η έξαρση της πανδημίας προκύπτει και από ακόμη ένα σημάδι: Στην εγκύκλιο που εξέδωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης στις 6/11/2020 αναφέρεται ότι θα μπορεί κάποιος να υποβάλλει αίτηση για ανανέωση επαγγελματικής άδειας οδήγησης σε δυο μόνο περιπτώσεις: όταν δηλώνει επείγουσα ανάγκη μετάβασης στο εξωτερικό και σε «περίπτωση συμμετοχής σε προκήρυξη/διαγωνισμό, η οποία θα δηλώνεται από τον ενδιαφερόμενο στην αίτηση – υπεύθυνη δήλωση».

ΚΤΕΟ βαρέων οχημάτων

Ακόμη ένα στοιχείο που αποκαλύπτει ότι τα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν πέσει θύμα πολιτικών σχεδιασμών (ή της έλλειψής τους) και κομματικών εξυπηρετήσεων είναι άλλη μία εξαίρεση που υπάρχει στην ΚΥΑ της 6/11/20. Βάσει αυτής, παγώνουν όλες οι υπηρεσίες τεχνικού ελέγχου οχημάτων, «εξαιρουμένων αποκλειστικά των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων που διαθέτουν εγκεκριμένη – αδειοδοτημένη αυτόματη γραμμή τεχνικού ελέγχου βαρέων οχημάτων για τον τεχνικό έλεγχο φορτηγών και λεωφορείων αυτοκίνητων οχημάτων».

Η εξαίρεση αυτή προφανώς εξυπηρετεί το μέτρο της δρομολόγησης εισαγόμενων λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες, είτε αυτών που θα συνεισφέρουν τα ΚΤΕΛ επ’ αμοιβή από τον ΟΑΣΑ, είτε αυτών που θα μισθώσουν οι δημόσιες συγκοινωνίες με λίζινγκ, δεδομένου ότι ακύρωσαν τους διαγωνισμούς που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση για καινούργια λεωφορεία.

Από την πλευρά τους οι εξεταστές οδήγησης προχωρούν σε αποχή από τα καθήκοντά τους, όπως ανακοίνωσαν με εξώδικο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας, όπου διαμαρτύρονται για την παραβίαση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Το θέμα είναι ότι η αποχή ξεκινά στις 18 Νοεμβρίου, λόγω των προθεσμιών που επιτάσσει ο νόμος για τις κινητοποιήσεις. Ομως, την ίδια μέρα λήγει και η προθεσμία για την υποβολή δικαιολογητικών στον διαγωνισμό για τις προσλήψεις, οπότε αρκετοί από τους ενδιαφερόμενους θα προλάβουν το «μαγικό χαρτί» για το Δημόσιο. Εάν, μάλιστα, δοθεί και παράταση κάποιων ημερών, τότε θα φανούν πιο ξεκάθαρα οι προθέσεις…

πηγή