Τα Canadair είναι… θύματα της επιτυχίας και αντοχής τους: Σταμάτησαν να πουλάνε γιατί δεν χάλαγαν – Οι νέες παραγγελίες και η ανάσταση του εργοστασίου

Τα Canadair είναι… θύματα της επιτυχίας και αντοχής τους: Σταμάτησαν να πουλάνε γιατί δεν χάλαγαν – Οι νέες παραγγελίες και η ανάσταση του εργοστασίου

Τα Canadair είναι… θύματα της επιτυχίας και αντοχής τους: Σταμάτησαν να πουλάνε γιατί δεν χάλαγαν – Οι νέες παραγγελίες και η ανάσταση του εργοστασίου

Στην επιβεβαίωση της επιθυμίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έξι κρατών μελών – Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία και Κροατία – να αποκτήσουν δώδεκα Canadair από την καναδική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών De Havilland αναφέρεται δημοσίευμα της Le Monde , σημειώνοντας, ότι η σχετική απόφαση ελήφθη μετά τα διδάγματα του καύσωνα του 2022.

Όπως σημειώνεται, ο Jean-Philippe Côté, αντιπρόεδρος του προγράμματος De Havilland Canada, που παραβρέθηκε στην Αεροπορική Έκθεση Farnborough, δήλωσε την Δευτέρα 22 Ιουλίου ότι «οι συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα έξι κράτη μέλη είχαν θετικά αποτελέσματα», ενώ το κόστος του συμβολαίου, ύψους περίπου 600 εκ. δολαρίων, παραδέχθηκε ότι είναι υψηλό, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι «το αεροπλάνο αξίζει τον κόπο, γιατί σώζει ζωές και δεν υπάρχει τίμημα για αυτό»

Γίνεται αναφορά στην παραγγελία δέκα Canadair από Ελλάδα, Κροατία και Πορτογαλία, αλλά και στις διαπραγματεύσεις που έχει ξεκινήσει η Γαλλία, σύμφωνα με τον Jean-Philippe Côté, «για πρόσθετες παραγγελίες στο μέλλον», με στόχο την αύξηση του στόλου της από 12 σε 16, με τον ίδιον να προσθέτει, ότι η «η Ιταλία στοχεύει σε δεκαοκτώ Canadair, ενώ η Ισπανία και η Ελλάδα επιθυμούν να κρατήσουν μεταξύ δεκαπέντε και είκοσι»

Κατά τον δ/φο, οι εν λόγω παραγγελίες ήταν το σήμα που περίμενε η καναδική εταιρεία για να ξεκινήσει την παραγωγή του πιο πρόσφατου αεροσκάφους, του Canadair DHC 515, το οποίο και σώζει την εταιρεία, καθώς δεν είχε πουλήσει πάνω από δέκα χρόνια, καθιστώντας την, κατά μια άποψη, θύμα της επιτυχίας της και της ποιότητας της παραγωγής της, το οποίο και επεσήμανε ο Jean-Philippe Côté, δηλώνοντας: «Τα αεροπλάνα μας έχουν πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής»

Φέρεται ως παράδειγμα ο άνω των είκοσι πέντε ετών γαλλικός στόλος, με ιδιαίτερη αναφορά στα ελληνικά Canadair, «με τους εμβολοφόρους κινητήρες τους», τα οποία, όπως τονίζεται, εξακολουθούν να λειτουργούν πάνω από μισό αιώνα και είναι σχεδόν σαν μουσεία, για τα οποία η De Havilland είναι υποχρεωμένη να ανακατασκευάσει η ίδια ορισμένα στοιχεία, καθώς οι αρχικοί προμηθευτές δεν υπάρχουν πλέον. Μακροζωία που έχει γίνει εμπορικό πλεονέκτημα για τον κατασκευαστή αεροσκαφών, κατά τον δ/φο.

Σύμφωνα με τον Côté, σήμερα, «βρίσκονται σε υπηρεσία σε όλο τον κόσμο περίπου 160 Canadair» και η πλήρης ανανέωση αυτού του στόλου «θα διαρκέσει περισσότερο από μια δεκαετία». Κατά τον δ/φο, αυτό είναι ένα απροσδόκητο κέρδος που ήδη ωφελεί λίγο τη Γαλλία, το οποίο και επεσήμανε ο αντιπρόεδρος, αναφέροντας, ότι «οι έλικες των αεροσκαφών κατασκευάζονται στη Figeac [Lot]» από τον υπεργολάβο Ratier, θυγατρική του αμερικανικού κολοσσού Collins Aerospace, με ακόμη πιο κερδοφόρα την εταιρεία Sabena Technics, με έδρα τη Νιμ, η οποία διασφαλίζει τη συντήρηση μέρους των Canadair, ιδίως αυτών του γαλλικού στόλου.

https://hellasjournal .com