σχόλιο Γ.Θ : Δημοσιεύοντας την απάντηση του κόμματος Νίκη, οφείλω να σημειώσω, χωρίς κανένα ίχνος εμπάθειας, ότι η απάντηση του κόμματος δεν είναι σαφής.
Με αυτό που ψηφίσατε αγαπητοί φίλοι της Νίκης, θα μπορεί το καθεστώς να το χρησιμοποιήσει για να μας φιμώσει;
Με αυτό που συνυπογράψατε με ΝΔ & ΠΑΣΟΚ θα μπορεί το καθεστώς να μας διώκει βαφτίζοντας τα Ορθόδοξα Πιστεύω μας ως τρομοκρατία; Εδώ διαμαρτυρόμασταν για το κλείσιμο τον Ναών και μας λέγανε Ταλιμπάν, για την κριτική που τους κάνουμε τι λέτε να πράξουν;
Η απάντηση του κόμματος:
Πολλοί καλοπροαίρετοι φίλοι της ΝΙΚΗΣ αναρωτήθηκαν για το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στις 16 Νοεμβρίου, ως εφαρμογή του ευρωπαϊκού δικαίου (οδηγία 541/2017 και κανονισμός 784/2021) για την πρόληψη της διάδοσης τρομοκρατικού περιεχομένου στο διαδίκτυο.
Ο φόβος για τον περιορισμό της ελευθερίας έκφρασης στον χώρο του διαδικτύου δεν είναι μόνο διάχυτος, αλλά και απόλυτα δικαιολογημένος. Η δυσπιστία αυξάνεται κατακόρυφα όταν έχουμε μπροστά μας μία κυβέρνηση με τιμωρητική προδιάθεση απέναντι σε όποιον έχει αντίθετη γνώμη, και η οποία θα έβλεπε πολύ βολικό έναν νομικό πρόσχημα να φιμώσει τη διαδικτυακή φωνή οποιουδήποτε αντιφρονούντος, συμπεριλαμβανομένης της ΝΙΚΗΣ. Εξάλλου η ίδια η ΝΙΚΗ και στελέχη της υπέστησαν μέσα από το διαδίκτυο ψυχολογική τρομοκρατία, φίμωση, συκοφάντηση και εκφοβισμούς, όχι μόνο από επώνυμα Μέσα, αλλά και από ψευδώνυμα «τρολλς» τα οποία δεν θα μας φαινόταν παράξενο να ανήκουν στον έμμισθο στρατό των 2.500 επικοινωνιολόγων του Μαξίμου.
Άραγε η ΝΙΚΗ πυροβολεί τα πόδια της στηρίζοντας επί της αρχής αυτό το νομοθέτημα; Ή μήπως το νομοθέτημα δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με τα παραπάνω;
Η απάντηση είναι ότι όντως το νομοθέτημα δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με τα παραπάνω. ΔΕΝ αφορά γενικά σε κάθε ανάρτηση πολιτικού, κοινωνικού ή άλλου περιεχομένου, ούτε κωλύεται στο ελάχιστο η διάδοση και διακίνηση των ιδεών στο διαδίκτυο. Αντιθέτως, ο Κανονισμός 784/2021 προστατεύει θεμελιώδη δικαιώματα όπως ο σεβασμός της ιδιωτικής ζωής, η προστασία των προσωπικών δεδομένων, η ελευθερία της έκφρασης (και συνακόλουθα και λήψης και μετάδοσης πληροφοριών), η επιχειρηματική ελευθερία, η αποτελεσματική δικαστική προστασία, ενώ απαγορεύεται οποιαδήποτε διακριτική μεταχείριση.
Αυτό που μπαίνει στο στόχαστρο του νομοθέτη είναι τα τρομοκρατικά εγκλήματα. Μιλάμε για προσβολή ζωής, αρπαγές ομήρων, πρόκληση εκτεταμένων καταστροφών, κατασκευή και χρήση όπλων, εκρηκτικών και βιολογικών όπλων, κατάληψη μέσων μεταφοράς, δολιοφθορές σε εφοδιασμό ύδατος ή ηλεκτρικής ενέργειας, επιθέσεις σε πληροφοριακά συστήματα. Ορίζονται με σαφήνεια στο άρθρο 3 της Οδηγίας 541/2017, και έχουν στόχο να εκφοβίσουν σοβαρά έναν πληθυσμό, να εξαναγκάσουν την θέληση μίας χώρας ή να την αποσταθεροποιήσουν.
Ποιά η προέλευση του νομοθετήματος;
Εδώ και αρκετά χρόνια γινόμαστε μάρτυρες ανήκουστης τρομοκρατικής βίας ανά τον κόσμο και στην Ευρώπη. Τυφλά χτυπήματα προκαλούν θανάτους αθώων και αιματοκυλούν τον κόσμο. Θυμίζουμε κάποιες από τις πιο θανατηφόρες επιθέσεις, πριν την έκδοση της σχετικής κοινοτικής οδηγίας του 2017: τις επιθέσεις στο Παρίσι τον Νοέμβριο 2015 (130 νεκροί), την επίθεση με φορτηγό στη Νίκαια τον Ιούλιο 2016 (86 νεκροί), την επίθεση στο αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης τον Ιούνιο 2016 (45 νεκροί), τις βομβιστικές επιθέσεις στις Βρυξέλλες τον Μάρτιο 2016 (32 νεκροί), καθώς και, με νωπό το μελάνι από την κοινοτική οδηγία, τη βομβιστική επίθεση στο Μάντσεστερ Αρένα τον Μάιο 2017 (22 νεκροί). Αμέτρητες φορές ακούστηκε δημόσια υποκίνηση σε τέλεση τρομοκρατικού εγκλήματος, από ακραίους ισλαμιστές τρομοκράτες.
Συχνά τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες, αλλά και πολλές μεμονωμένες μικρότερης κλίμακας, είναι το αποτέλεσμα οργανωμένης και συστηματικής προπαγάνδας, ριζοσπαστικοποίησης, εκφοβισμού, στρατολόγησης, εκπαίδευσης αλλά και μιμητισμού μέσα από το διαδίκτυο.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οποία σε αρκετά άλλα διαφωνούμε πλήρως, ασχολήθηκε λοιπόν με το θέμα και έφερε αυτήν τη νομοθεσία. Τη φέρνει για να προστατέψει τις κοινωνίες των Γάλλων και των Βέλγων και πολλών άλλων ευρωπαίων. Μαζί με αυτούς, ας προστατευθεί και ο ελληνικός λαός από τα εκατομμύρια ανεξέλεγκτους εποίκους με στοιχεία ακραίου ισλάμ. Πρόκειται για αμέτρητες ορδές από άνδρες σε μάχιμη ηλικία, 25χρονους που δηλώνουν έφηβοι, 40χρονους που διοικούν 25χρονους, ανθρώπους τους οποίους η Τουρκία, είτε άλλος «άσπονδος φίλος» μας, θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να εργαλειοποιήσει.
Η ευρωπαϊκή Οδηγία του 2017, όσο και νωρίτερα το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ (2178/2014), περιγράφει τη ραγδαία εξέλιξη της τρομοκρατικής απειλής, αναφερόμενη ευθέως σε «αλλοδαπούς τρομοκράτες μαχητές», οι οποίοι ταξιδεύουν στο εξωτερικό με σκοπό την τρομοκρατία, και επιστρέφουν σε ευρωπαϊκό έδαφος εμπνεόμενοι ή καθοδηγούμενοι από τρομοκρατικές οργανώσεις του εξωτερικού, συνιστώντας αυξημένη απειλή.
Μία απλή περιήγηση στα ελληνικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μας κάνει να ανατριχιάσουμε, ανακαλύπτοντας πόσοι ακραίοι ισλαμιστές κυκλοφορούν στις ελληνικές γειτονιές, έχοντας στα διαδικτυακά προφίλ και στις αναρτήσεις τους σημαίες περίεργες, κείμενα επιθετικά και όπλα υψωμένα.
Με απλά λόγια, ποιός από εμάς θέλει την διαδικτυακή διάδοση οδηγιών για κατασκευή βόμβας, για απαγωγές ομήρων και για δολιοφθορές, χωρίς να υπάρξει εισαγγελέας που θα «κόβει» την διάδοση, αντί να επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια της κάθε διαδικτυακής πλατφόρμας;
Στόχος λοιπόν του νόμου είναι να αποφευχθεί η δυνατότητα που παρέχει το διαδίκτυο αυτοί οι άνθρωποι να διαδώσουν οδηγίες και εντολές για τρομοκρατικούς σκοπούς. Στο επίμαχο υλικό περιλαμβάνονται κείμενα, εικόνες, ηχητικές καταγραφές και βίντεο, καθώς και ζωντανές αναμεταδόσεις τρομοκρατικών εγκλημάτων που προκαλούν κίνδυνο για τη διάπραξη περισσότερων τέτοιων εγκλημάτων.
Αντιθέτως, ΔΕΝ θεωρείται τρομοκρατικό περιεχόμενο το υλικό που διαδίδεται στο κοινό για εκπαιδευτικούς, δημοσιογραφικούς, καλλιτεχνικούς ή ερευνητικούς σκοπούς ή για την πρόληψη ή την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, ΟΥΤΕ υλικό που αντιπροσωπεύει έκφραση επιθετικών ή αμφιλεγόμενων απόψεων κατά τη διάρκεια δημόσιας συζήτησης (άρθρο 1.3 του Κανονισμού 784/2021)
Το νομοθέτημα περιορίζεται απλά και μόνο στο να περιγράψει: τη διαδικασία διαγραφής τρομοκρατικού υλικού από το διαδίκτυο, την αρμόδια αρχή μαζί με τις αρμοδιότητές της, αλλά και τα μέσα ένστασης, ώστε να αντιμετωπίζεται και η κατάχρηση των ηλεκτρονικών πλατφορμών, οι οποίες μέχρι σήμερα διέγραφαν αναρτήσεις ανεξέλεγκτα. Σημειωτέον ότι η φίμωση της ελευθερίας έκφρασης σήμερα ενεργείται με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο, τον οποίον έχει ψηφίσει στο παρελθόν η κομματοκρατία (Ν. 4285/2014).
Η στάση της ΝΙΚΗΣ
Η ΝΙΚΗ είναι κατά της τρομοκρατίας, άρα και κατά των αναρτήσεων τρομοκρατικού περιεχομένου στο διαδίκτυο.
Σεβόμενη τους ανθρώπους οι οποίοι την στηρίζουν, η ΝΙΚΗ απέφυγε να δημιουργήσει εντυπώσεις ή να ψηφοθηρήσει με στείρα αντιπολίτευση, είτε να παραπλανήσει για το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου, χωρίς σοβαρά επιχειρήματα και «ελαφρά τη καρδία».
Μάλιστα, η ΝΙΚΗ καταψήφισε άρθρα στα οποία η κριτική και οι προτεινόμενες αλλαγές της δεν έγιναν δεκτές, όπως για παράδειγμα το άρθρο 12 (διότι η αφαίρεση του διαδικτυακού τρομοκρατικού υλικού εντός μίας ώρας είναι πιθανά μικρός χρόνος να σταθμιστεί χωρίς σφάλμα αν κάποιο υλικό είναι τρομοκρατικό ή όχι), ή το άρθρο 13 (που μπορεί να διευρύνει το αξιόποινο σε πάρα πολλά πρόσωπα).
Πότε χρειάζεται να ψηφίσουμε ευρωπαϊκές νομοθεσίες;
Ας σημειωθεί ότι από τα πέντε είδη παράγωγου δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης –ήτοι Κανονισμούς, Οδηγίες, Αποφάσεις, Συστάσεις και Γνωμοδοτήσεις – μόνο τα δύο πρώτα έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα ως προς το αποτέλεσμα, ενώ μόνο οι Κανονισμοί υποχρεώνουν και ως προς τον τρόπο εφαρμογής. Εάν μία χώρα δεν υιοθετήσει κανονισμούς και οδηγίες, υφίσταται συνέπειες όπως οικονομικές κυρώσεις.
Στη ΝΙΚΗ, απαλλαγμένοι τόσο από την ευρωφοβία όσο και από την ευρωλαγνία, ψηφίζουμε το ευρωπαϊκό δίκαιο, όταν αυτό είναι στα συμφέροντά μας, ώστε να το επικαλεστούμε και στις εθνικές μας διαφορές με την Τουρκία αλλά και να διεκδικήσουμε μία αξιοπρεπή παρουσία στο Ευρωκοινοβούλιο. Αντίστοιχα, θα αρνηθούμε να υιοθετήσουμε πολιτικές της Ε.Ε. που βλάπτουν τον ελληνικό λαό, χωρίς να φοβόμαστε τις συνέπειες, παραδειγματιζόμενοι από την Ουγγαρία, την Αυστρία, την Ιταλία, που κατά καιρούς έχουν δώσει παραδείγματα εθνικής αξιοπρέπειας, χωρίς να θέτουν τον εαυτό τους εκτός Ε.Ε.
Οποιαδήποτε κατάχρηση των προσωπικών ελευθεριών βρίσκει τη
ΝΙΚΗ εντελώς αντίθετη. Πρωτοστατήσαμε στη διαμαρτυρία κατά του ηλεκτρονικού φακελώματος των πολιτών με τη νέα ταυτότητα-κάρτα πολίτη, και θα πρωτοστατήσουμε αντιστεκόμενοι στην επιβολή φίμωσης απόψεων ή στην τυχόν μελλοντική προσπάθεια επιβολής του ψηφιακού νομίσματος ως του μόνου αποδεκτού χρήματος. Πρόκειται για θέματα που φέρνουν τη ΝΙΚΗ σε ευθεία σύγκρουση με την κυβέρνηση, διότι αυτή είναι η γνήσια και αυθεντική γραμμή της ΝΙΚΗΣ από ιδρύσεώς της.
Ας μην ξεχνούμε ότι οι δυνητικοί τρομοκράτες στις γειτονιές μας, τους οποίους το διαδίκτυο μπορεί να «ενεργοποιήσει», δεν φτάνουν στην πατρίδα μας ως αποτέλεσμα κάποιας ευρωπαϊκής οδηγίας, αλλά με υπουργικές αποφάσεις και την ανοχή της Νέας Δημοκρατίας. Δεν είναι οι «κακοί ευρωπαίοι» αλλά η δήθεν πατριωτική ελληνική κυβέρνηση που κάνει τα στραβά μάτια, ή και επιχαίρεται με τη μαζική αλλοίωση του πληθυσμού μας.