• mentagion-taxiarxis-mantamadou
    Ταξιάρχης Μιχαήλ - Μενταγιόν
    Μενταγιόν με αλυσίδα από ανοξείδωτο ατσάλι, με τον Ταξιάρχη Μιχαήλ (Μανταμάδου) Διαστάσεις μενταγιόν:...
  • agios-paisios-eikones-vivlia
    Άγιος Παΐσιος
    Μεγάλη ποικιλία από Βυζαντινές εικόνες και βιβλία με τον Άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη στο ixnk.gr
Βυζαντινές Υμνωδίες από την Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας

Βυζαντινές Υμνωδίες από την Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας

Βυζαντινές Υμνωδίες από την Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας

Μουσική Farya Faraji, με μουσικά δείγματα Ελλήνων μουσικών που ειδικεύονται στην ιστορική ελληνική μουσική ανασύνθεση. Λάβετε υπόψη ότι δεν πρόκειται για πραγματική βυζαντινή μουσική από τη βυζαντινή εποχή και δεν έχει ανακατασκευαστικά ή ιστορικά προσχήματα – είναι η σύγχρονη ελληνική μουσική που μεταφέρεται σε μια ευαισθησία «επικής μουσικής». Η εικόνα είναι από αντίγραφο κατεστραμμένης τοιχογραφίας που απεικονίζει τον Αλέξιο Γ’, τη μητέρα του Ειρήνη και τη σύζυγό του Θεοδώρα, από τη Μονή Παναγίας Θεοσκεπάστου.

Η Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας ήταν ένα αυτόνομο κράτος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας που εμφανίστηκε τον 13ο αιώνα μετά την προσωρινή πτώση του Βυζαντίου στα χέρια των Λατίνων σταυροφόρων. Ιδρύθηκε στη Βορειοανατολική Ανατολία, με επίκεντρο την ιστορική περιοχή του Πόντου, γύρω από την πόλη της Τραπεζούντας, που σήμερα ονομάζεται Τραπεζούντα στην Τουρκία. μια πόλη που εξακολουθεί να αποτελεί κέντρο της ελληνικής κοινότητας του Πόντου.

Το θέμα ήταν αυτό της Τραπεζουντικής Αυτοκρατορίας, προσπάθησα να μιμηθώ όσο καλύτερα μπορούσα την ουσία της ποντιακής ελληνικής μουσικής. Τα περισσότερα άλλα βυζαντινά επικά κομμάτια μου τείνουν να διοχετεύουν τον ήχο της ηπειρωτικής Ελλάδας, αλλά με αυτό, ήθελα κάτι που να αποτίει φόρο τιμής στη μουσική των Ελλήνων του Πόντου. Το Kemenche της Μαύρης Θάλασσας που ονομάζεται Ποντιακή λύρα (Pontiakí lýra) και το Classical Kemenche, πολίτικη λύρα (Κωνσταντινουπολίτικη λύρα) ​​είναι τα κύρια όργανα που μεταφέρουν το τραγούδι. Το Kemenche/Lyra είναι ίσως το πιο εμβληματικό όργανο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, καθώς και οι δύο κατάγονται από τη Βυζαντινή Λύρα που χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην Αυτοκρατορία. Οι Έλληνες του Πόντου χρησιμοποιούν ιδιαίτερα ρυθμικά στυλ παίζοντας το Kemenche της Μαύρης Θάλασσας και χορεύουν μαζί του με ένα ιδιαίτερο στυλ χορού που επικεντρώνεται στις γρήγορες κινήσεις των ποδιών, του οποίου μπορείτε να δείτε ένα καλό παράδειγμα στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Ελλάδα: • Ποντιακά ” Σέρρα» Πυρρίχιος Χορός, Αθήνα…

Το Davul είναι το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο κρουστό όργανο στην ποντιακή ελληνική μουσική, το οποίο έχω χρησιμοποιήσει εδώ, και ο αρχετυπικός ήχος της ποντιακής ελληνικής μουσικής προέρχεται εν μέρει από την ανάμειξη του Kemenche της Μαύρης Θάλασσας που χρησιμοποιείται με έναν Davul. Ένα ούτι παρέχει τη βασική γραμμή του μπάσου — ενώ το ούτι χρησιμοποιήθηκε σίγουρα στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία και χρησιμοποιείται ευρέως στην ελληνική μουσική σήμερα, τα μπάσα είναι μια δυτικοευρωπαϊκή ιδέα και δεν αντικατοπτρίζουν την ιστορική ή παραδοσιακή πραγματικότητα της ελληνικής μουσικής. τουλάχιστον αυτό της ανατολικής ακτής της Ελλάδας και αυτό της ποντιακής ελληνικής μουσικής. Εξακολουθώ να το χρησιμοποιώ, ώστε το τραγούδι να έχει έναν “πλήρες” ήχο και εύρος, αλλά θεωρήστε αυτό το κομμάτι δημιουργική ελευθερία.

Το τραγούδι ανοίγει με μια γκάιντα, η οποία συνοδεύει το τραγούδι σε όλη τη διάρκεια, και η γκάιντα είναι επίσης πολύ βασικό στοιχείο της ποντιακής ελληνικής μουσικής. Ωστόσο, από όσο γνωρίζω, η γκάιντα που χρησιμοποιούν οι Έλληνες του Πόντου είναι η τσαμπούνα (Τσαμπούνα) και έχω πρόσβαση μόνο σε μια βαλκανική γκάιντα, αλλά ο ήχος και των δύο είναι λίγο πολύ παρόμοιος, οπότε θα υποστηρίξω ότι είναι μια αρκετά συγχωρεμένη έλλειψη ακρίβειας.

Με όλα αυτά που ειπώθηκαν, η επιλογή των οργάνων και η συνολική μελωδία και το στυλ παιχνιδιού αυτού του κομματιού είναι λίγο πολύ ακριβείς στη μουσική της πραγματικής Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Οι δύο τύποι Kemenche που χρησιμοποιήθηκαν εδώ υπήρχαν σε μια κοινή προγονική μορφή–τη Βυζαντινή Λύρα, κατά την ύπαρξη της Αυτοκρατορίας. Οι γκάιντες χρησιμοποιήθηκαν ευρέως από τους Βυζαντινούς, και τα κρουστά επίσης, οπότε αν φανταζόσασταν το τραγούδι χωρίς την υποκείμενη γραμμή του μπάσου, θα αποκτούσατε μια ήπια, αρκετά ακριβή προσέγγιση της γενικότητας της ελληνικής μουσικής εκείνης της εποχής. Δεν πρέπει να απέχει πολύ από το είδος της μουσικής που θα είχαν ακούσει οι πραγματικοί Βυζαντινοί σε ορισμένες περιπτώσεις.

Αν είστε περίεργοι για την ποντιακή ελληνική μουσική, η οποία είναι ένα συναρπαστικό υποσύνολο της απίστευτα ποικιλόμορφης ελληνικής μουσικής, θα συνιστούσα αυτήν την εξαιρετική συλλογή τραγουδιών που βρίσκεται σε αυτό το βίντεο.